LinkedIn Account Based Marketing

Voer gerichte marketingacties uit met account based marketing.

Met Account Based Marketing (ABM) selecteer je vooraf een type klant om gerichte marketingacties uit te voeren. In deze zeer gerichte groeistrategie laat je marketing en sales met elkaar samenwerken. Door verkoop- en marketingfuncties op elkaar af te stemmen, creëer je een gepersonaliseerde ervaring voor accounts.

Wat is account based marketing?

Account Based Marketing (ABM) is een marketingstrategie waarbij sales- en marketingfuncties worden geïntegreerd en ingezet om gerichte accounts in de markt te bereiken. LinkedIn Account Based Marketing is een vorm van LinkedIn Marketing. Met ABM richt je je niet op één individuele klant, maar op een groep gelijkgestemde klanten die als één account worden benaderd.  

Via gepersonaliseerde content aangepast op het betreffende account target je met ABM de beste potentiële klanten voor de groei van jouw bedrijf. Omdat een kleiner aantal, maar wel relevantere accounts worden bereikt, genereer je meer kwalitatieve leads en dus een hogere ROI dan met traditionele activiteiten. 

Image@2x 6

Waarom LinkedIn Account Based Marketing?

  • Verhoog je ROI
  • Gericht inspelen op de behoefte van de klant
  • Verkoop effectief aan waardevolle accounts
  • Verkort de verkoopcycli
  • Meer conversies

Account Based Marketing via LinkedIn

LinkedIn Account Based Marketing is zeer geschikt om in te zetten als B2B marketingstrategie. LinkedIn richt zich natuurlijk op de zakelijke markt en helpt je daarmee je ideale klanten te bereiken. Via Account Based Marketing op LinkedIn kun je nog beter de kwalitatief hoogwaardige leads genereren aangezien je een specifieke groep kan aanspreken.

LinkedIn maakt het mogelijk om geavanceerd je doelgroep te targeten. In combinatie met een ABM marketingstrategie kun je je waardevolle accounts nog beter bereiken. Bovendien heb je via LinkedIn inzicht in verschillende data van je doelgroepen, waardoor je jouw marketingstrategie aan kan passen aan het gedrag van accounts. Zo genereer je meer leads en krijg je dus een hogere ROI. 

ASAP MODEL ConverseonV2 outer
ASAP MODEL ConverseonV2 inner

Onze werkwijze: A.S.A.P.

Het is onze drijfveer om opdrachtgevers winstgevend te laten zijn met onze bewezen methode: A.S.A.P.

Met online marketing als belangrijkste middel zorgen wij voor resultaat. Van online leads naar business. 

Hulp nodig bij het uitvoeren van online marketing? Wij nemen werk uit handen zodat jij je op je core business kunt richten.