Vertrouwen in groei en elkaar
Het eerste contact tussen Bootplus en Converseon startte letterlijk bij onze overbuurman: Jelle de Jong. Samen met zijn zakelijk partner was hij al enkele jaren actief in de branche voor watersport.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat wij zijn vertrouwen voor ons moesten winnen. Zijn ervaringen online en met andere marketeers waren op het moment van het eerste contact op zijn zachtst gezegd niet optimaal geweest.
De aanleiding om toch met Converseon in contact te komen was dat Bootplus al meerdere jaren gebruik maakte van een eigen webshop, gemaakt in Prestashop. De webshop was enigszins verouderd en toe aan vernieuwing en conversies liepen langzaamaan terug.
Jelle vroeg Converseon daarom in eerste instantie om een analyse van de webshop uit te voeren.
Conversie optimalisatie voor stimulatie
van organische groei
- Het verbeteren van e-mail campagnes om het conversiepercentage via de nieuwsbrief omhoog te schroeven. Inmiddels is het conversiepercentage gestegen van 0,47% naar 1,75%.
- Optimaliseren van Google Ads campagnes door budgetten slimmer in te zetten op basis van ROAS (Return On Ad Spend). De ROAS geeft per campagne en per zoekwoord aan wat de effectieve waarde is. Hiermee is direct inzichtelijk of je het Google Ads budget dient te verhogen of te verlagen. Zo worden goedlopende campagnes bijvoorbeeld niet vroegtijdig onderbroken door een limiet in het advertentiebudget en wordt er minder besteed aan campagnes die niet goed converteren.
- Het verminderen van klikken voordat je bij een uitcheck-pagina terecht komt. Er waren namelijk situaties waarbij gebruikers meer dan 8 klikken nodig hadden om een product te bereiken.
- Aanpassingen doorvoeren in de webshop om het navigeren makkelijker te maken voor de bezoeker. Overbodige informatie en functies zijn weggehaald om obstakels weg te nemen voor een bezoeker om een actie te ondernemen.
- Doelgerichter inzetten van social media om verkeer, interactie en conversie te verhogen.
Gericht bereiken van doelgroepen
Het gebruiken van de juiste zoekwoorden in deze campagnes heeft ervoor gezorgd dat Bootplus is gestegen in de organische posities en de ROAS ten opzichte van voorgaande jaren.
Zo is de ROAS momenteel 1200%! Dit betekent dat voor elke €1,- die Bootplus investeert €12,- omzet genereert en het eind is nog lang niet in zicht.
Er is gestart met het optimaliseren van SEO en Facebook Advertising. Met behulp van SEO zorgen we ervoor dat webshop beter vindbaar wordt. Met Facebook Advertising is het mogelijk om gericht doelgroepen te bereiken.
De succesfactor
De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.
Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.
Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website.
Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.