Skip to content

Bootplus

Online positionering voor een betere klantervaring én een hogere ROAS voor Bootplus
Bootplus: de Bol.com van de bootaccessoires is sinds het voorjaar van 2020 onderdeel geworden van Bonsink Aquaservice, de online watersportwinkel voor bootonderdelen en bootaccessoires. Met meer dan 50.000 artikelen in het assortiment is het de grootste webwinkel voor watersport-accessoires van Europa. Uitstekende recensies via WebwinkelKeur en meer dan 10 jaar ervaring maken Bootplus dé specialist als het gaat om watersport accessoires en onderdelen.

Vertrouwen in groei en elkaar

Het eerste contact tussen Bootplus en Converseon startte letterlijk bij onze overbuurman: Jelle de Jong. Samen met zijn zakelijk partner was hij al enkele jaren actief in de branche voor watersport.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat wij zijn vertrouwen voor ons moesten winnen. Zijn ervaringen online en met andere marketeers waren op het moment van het eerste contact op zijn zachtst gezegd niet optimaal geweest.

De aanleiding om toch met Converseon in contact te komen was dat Bootplus al meerdere jaren gebruik maakte van een eigen webshop, gemaakt in Prestashop. De webshop was enigszins verouderd en toe aan vernieuwing en conversies liepen langzaamaan terug.

Jelle vroeg Converseon daarom in eerste instantie om een analyse van de webshop uit te voeren. 

Conversie optimalisatie voor stimulatie
van organische groei

Aan de hand van de analyse werd duidelijk dat de webshop voornamelijk veel verkeer genereert via de organische resultaten. De aanbevelingen waren daardoor voornamelijk gericht op conversie optimalisatie.Tijdens de analyse zijn dashboards ingericht om inzicht te creëren gericht op Site Health, transacties en opbrengst en effectiviteit van Google Ads campagnes. Uit de analyse zijn 19 aanbevelingen gekomen op basis van de beschikbare data. Enkele belangrijke aanbevelingen die zijn uitgevoerd door Converseon:
BP 3 e1640683023290
  • Het verbeteren van e-mail campagnes om het conversiepercentage via de nieuwsbrief omhoog te schroeven. Inmiddels is het conversiepercentage gestegen van 0,47% naar 1,75%. 
  • Optimaliseren van Google Ads campagnes door budgetten slimmer in te zetten op basis van ROAS (Return On Ad Spend). De ROAS geeft per campagne en per zoekwoord aan wat de effectieve waarde is. Hiermee is direct inzichtelijk of je het Google Ads budget dient te verhogen of te verlagen. Zo worden goedlopende campagnes bijvoorbeeld niet vroegtijdig onderbroken door een limiet in het advertentiebudget en wordt er minder besteed aan campagnes die niet goed converteren. 
  • Het verminderen van klikken voordat je bij een uitcheck-pagina terecht komt. Er waren namelijk situaties waarbij gebruikers meer dan 8 klikken nodig hadden om een product te bereiken.
  • Aanpassingen doorvoeren in de webshop om het navigeren makkelijker te maken voor de bezoeker. Overbodige informatie en functies zijn weggehaald om obstakels weg te nemen voor een bezoeker om een actie te ondernemen. 
  • Doelgerichter inzetten van social media om verkeer, interactie en conversie te verhogen. 
0 %
Stijging in websitebezoekers
0 %
Return On Ad Spend

Gericht bereiken van doelgroepen

Door middel van beschikbare data wordt op weekniveau gekeken welke producten van Bootplus naar voren worden geschoven die goed presteren. Op basis van seizoen en periode worden specifieke zoek- en shopping campagnes gemaakt.
BP 4 e1640683105735

Het gebruiken van de juiste zoekwoorden in deze campagnes heeft ervoor gezorgd dat Bootplus is gestegen in de organische posities en de ROAS ten opzichte van voorgaande jaren.  

Zo is de ROAS momenteel 1200%! Dit betekent dat voor elke €1,- die Bootplus investeert €12,- omzet genereert en het eind is nog lang niet in zicht.  

Er is gestart met het optimaliseren van SEO en Facebook Advertising. Met behulp van SEO zorgen we ervoor dat webshop beter vindbaar wordt. Met Facebook Advertising is het mogelijk om gericht doelgroepen te bereiken.  

Ook voor komend jaar wordt de goede samenwerking doorgezet. Juist in uitdagende tijden zoals deze is het prettig om een betrouwbare partner te vinden. Van beide kanten kijken we met elkaar mee achter de schermen en blijven we ons ontwikkelen in succesvol ondernemen.

 

De succesfactor

De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.

Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.

Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website. 

Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.

Bootplus willem bonsink

Review

In november 2019 was het eerste contact tussen Converseon en Aquaservice. In Januari 2020 heeft Converseon de eerste opdracht voor onze website Bootplus uitgevoerd. Converseon is gestart met zoekmachine optimalisering op basis van SEA en en de loop van het jaar is de opdracht verder uitgebreid door ook SEO, Google shopping, social media en de nieuwsbrief aan de opdracht toe te voegen. Over de samenwerking zijn wij zeer tevreden. De communicatie is helder, de lijnen zijn kort en de afspraken worden altijd nagekomen. Kortom, een hele fijne en professionele samenwerking. Wij raden Converseon dan ook bij iedereen aan! – Willem Bonsink

Neem contact op

Bekijk de andere klantcases

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 0294-267984.

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen.

3.   We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit