Naar een hoger niveau
Aan Converseon de opdracht om naast Gaspedaal ook voor AutoTrack de resultaten vanuit social media advertising naar een hoger niveau te brengen.
Om te beginnen werden de campagnes van AutoTrack met de daarbij behorende resultaten geanalyseerd, zodat er inzicht kwam waar optimalisatie mogelijk en eventueel nodig was.
Optimaal benutten van kansen voor de automotive markt
De analyse wees uit dat conversie targets niet gehaald werden en de cost per acquisition (CPA) erg hoog was. We wisten echter vanuit onze positieve resultaten voor Gaspedaal dat de potentie voor AutoTrack hoog was.
Aan de hand van de gegenereerde inzichten zijn we via onze bewezen A.S.A.P. werkwijze aan de slag gegaan om verbeteringen door te voeren. Dit gebeurt altijd in meerdere fasen:
Fase 1) Analyseren van het Facebook account
Fase 2) Overnemen van campagnes
Fase 3) Optimaliseren van campagnes middels gevalideerd leren
Tijdens de analyse bleek dat door de opzet van de campagnes de data niet goed inzichtelijk was. Daarnaast bleek dat aanpassingen voor reeds ontwikkelde campagnes lastig uit te voeren zouden zijn. We zijn daarom gestart met het aanbrengen van een nieuwe brede structuur binnen Facebook op basis van de marketing funnel. Hierbij werden een ‘think’ en ‘do’ campagne opgezet.
The sky is the limit
Na de start in november 2021 zagen we halverwege februari 2022 al een stijging in conversies van 111% en een stijging in de click through rate (CTR) van 401%. En dat terwijl de investering daalde met 48%!
De focus blijft liggen op het structureel optimaliseren van campagnes om succesvolle social media advertising uit te voeren.
Door korte communicatielijnen en transparantie in resultaten ontwikkelden we een betrouwbare partnership, die we vol vertrouwen in de toekomst zullen voortzetten.
De succesfactor
De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.
Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.
Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website.
Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.
Review
De kracht van de samenwerking zit met name in de korte lijntjes qua communicatie en het stapsgewijs uitbouwen van de verschillende campagnes. Door deze combinatie zijn we in staat geweest om in eerste instantie het Gaspedaal social account uit te breiden en in tweede instantie een mooie groei voor AutoTrack te realiseren.
– Ray Wolf