AutoTrack

Case: 111% meer conversies voor AutoTrack met een verminderde investering van 48%
Al ruim twintig jaar is AutoTrack de vaste auto-advertentiesite voor Nederlandse autozoekers. AutoTrack ziet het als haar taak om de zoektocht naar een auto zo aangenaam mogelijk te maken, ook als de autokoper weinig verstand van auto’s heeft. Met de juiste informatie, zoekfilters en diensten vindt iedereen de perfecte auto via AutoTrack.

Naar een hoger niveau

Voor AutoTrack is social media advertising een belangrijk onderdeel van de marketingmix. De samenwerking met voormalige partners leverde echter nog niet de gewenste resultaten op. De zoektocht naar een nieuwe partij landde al snel bij Converseon: de positieve resultaten vanuit een samenwerking met zuster label Gaspedaal hadden een basis gelegd om een partnership aan te gaan.

Aan Converseon de opdracht om naast Gaspedaal ook voor AutoTrack de resultaten vanuit social media advertising naar een hoger niveau te brengen. 

Om te beginnen werden de campagnes van AutoTrack met de daarbij behorende resultaten geanalyseerd, zodat er inzicht kwam waar optimalisatie mogelijk en eventueel nodig was. 

Optimaal benutten van kansen voor de automotive markt

De analyse wees uit dat conversie targets niet gehaald werden en de cost per acquisition (CPA) erg hoog was. We wisten echter vanuit onze positieve resultaten voor Gaspedaal dat de potentie voor AutoTrack hoog was.

Aan de hand van de gegenereerde inzichten zijn we via onze bewezen A.S.A.P. werkwijze aan de slag gegaan om verbeteringen door te voeren. Dit gebeurt altijd in meerdere fasen:


Fase 1) Analyseren van het Facebook account
Fase 2) Overnemen van campagnes
Fase 3) Optimaliseren van campagnes middels gevalideerd leren

See think do care

Tijdens de analyse bleek dat door de opzet van de campagnes de data niet goed inzichtelijk was. Daarnaast bleek dat aanpassingen voor reeds ontwikkelde campagnes lastig uit te voeren zouden zijn. We zijn daarom gestart met het aanbrengen van een nieuwe brede structuur binnen Facebook op basis van de marketing funnel. Hierbij werden een ‘think’ en ‘do’ campagne opgezet.

De ‘think’ campagne had als doel om het geïnteresseerde publiek te bereiken en naar de website te leiden, en de ‘do’ campagne werd ingericht voor het retargeten van mensen die de website al bezochten. De structuur en de frames die voor Facebook advertising werden gebruikt, werden technisch en qua design aangepast zodat deze beter aansloten op de doelgroep van AutoTrack.
Stijging conversies
0 %
Stijging Click Through Rate
0 %
Daling in investering
0 %

The sky is the limit

Na de start in november 2021 zagen we halverwege februari 2022 al een stijging in conversies van 111% en een stijging in de click through rate (CTR) van 401%. En dat terwijl de investering daalde met 48%!

Autotrack website op een laptop

De focus blijft liggen op het structureel optimaliseren van campagnes om succesvolle social media advertising uit te voeren.

Door korte communicatielijnen en transparantie in resultaten ontwikkelden we een betrouwbare partnership, die we vol vertrouwen in de toekomst zullen voortzetten.

De succesfactor

De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.

Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.

Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website. 

Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.

ray wolf AMV 1

Review

De kracht van de samenwerking zit met name in de korte lijntjes qua communicatie en het stapsgewijs uitbouwen van de verschillende campagnes. Door deze combinatie zijn we in staat geweest om in eerste instantie het Gaspedaal social account uit te breiden en in tweede instantie een mooie groei voor AutoTrack te realiseren.

Ray Wolf

Neem contact op

Bekijk de andere klantcases

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar +31 851120213

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen. 

3.  We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit
Favicon witte C 1

Heb je vragen of snap je de vraag niet? Neem contact met ons op