Skip to content

Proactis

100% grip op uitgaven én leadgeneratie
Proactis is een wereldwijde speler op het gebied van Purchase-2-Pay oplossingen. Een softwareleverancier met als doelstelling organisaties 100% grip op hun uitgaven te geven. Proactis richt zich op het optimaliseren van het bestellen tot betalen, zodat klanten gemakkelijk kunnen besparen en efficiencyvoordelen kunnen behalen, terwijl compliance wordt verhoogd en risico’s worden verlaagd.

Optimalisatie voor winstgevendheid

Proactis en Converseon zijn geen onbekenden van elkaar. Sterker nog, Proactis heeft aan de basis gestaan van de start van Converseon. Daan was jarenlang actief bij de voorloper van Proactis (Esize) en Arjen bij het zusterbedrijf Wundermann Thompson Commerce (voorheen Eperium). De aanleiding om samen te werken met Converseon was echter niet vanzelfsprekend.

Proactis is een UK beursgenoteerde organisatie en heeft een wereldwijd partnership met Enigma Digital. Een gerenommeerd Digital Agency dat al jaren aan de top van de online marketingwereld staat.

Dat Proactis en Enigma bij ons uitkwamen in hun zoektocht voor een lokale partner – lees Benelux-partner – was dan ook een enorme eer.

Inmiddels trekken we gezamenlijk op en nemen we alle online advertising werkzaamheden uit handen. Zowel voor Google Ads als LinkedIn Advertising (paid social) voeren we campagnes uit.

En met succes, want door het optimaliseren van processen kunnen we zowel voor online leadgeneratie als voor paid advertising winstgevend zijn.

Integratie van systemen zorgt
voor synergie

Het project ging van start met het uitvoeren van een SEA-audit en een SEO-analyse. In de SEA-audit zijn in het Google Ads account checks uitgevoerd op 4 verschillende niveaus:

  • Campagne
  • Advertentie groep
  • Advertentie
  • Zoekwoord niveau
PA 3 e1640682176286

De uitkomst van de audit liet zien dat de kosten per conversie te hoog waren, welke terug moesten worden gebracht. Het doel van deze audit was het rendement van het account te verbeteren. Een belangrijk advies aan Proactis was om de doelgroep in verschillende fases van de klantreis te benaderen. Dit uiteraard met één duidelijk doel: online leadgeneratie!

Naast de analyse van de betaalde advertenties is er ook een SEO-analyse uitgevoerd. In deze analyse heeft Converseon technische verbeteringen aanbevolen om de kwaliteit van de website te verbeteren. Met behulp van de adviezen kan de performance van de website van Proactis worden verbeterd waardoor deze beter wordt geïndexeerd door zoekmachines.

0 %
Stijgende website bezoeker
0 %
Stijging gekwlificeerde leads
0 %
Return On Ad Spend

Meer rendement uit betaalde advertenties en beter vindbaar via zoekmachines

Converseon heeft in samenwerking met Proactis een duidelijk dashboard gemaakt waarin realtime het effect van de campagnes kan worden gemonitord. Maandelijks bevat dit dashboard de belangrijkste resultaten en geeft het concrete verbeterpunten voor de volgende periode. Met behulp van KPI’s heeft Proactis grip op het online leadgeneratie proces. De focus ligt op het verkrijgen van relevant verkeer, het verlagen van de kosten per conversie en op het genereren van kwalitatieve leads. Om de resultaten te verbeteren hebben we het Google Ads account geherstructureerd en hebben we de kosten per conversie structureel verlaagd.
PA 4 e1640682502469

In samenwerking met Enigma en overige internationale Proactis landen is er een duidelijke multichannel strategie uitgezet. De strategie focust zich nu op SEA, SEO en LinkedIn advertising. Met behulp van de tool Pardot wordt de kwaliteit van leads gemeten en zorgen we ervoor dat leads automatisch in het CRM-systeem (Salesforce) terechtkomen.

We zijn trots op het behalen van de volgende resultaten:

  • Door het aanpassen van de structuur in Google Ads zijn al in de eerste maand de conversies flink gestegen. Ook zijn de kosten per conversie significant gedaald.
  • Er zijn retargeting doelgroepen gemaakt en hiervoor zijn campagnes live gezet. Deze campagnes richten zich op bezoekers die eerder interactie hebben gehad met de website.
  • Er is gestart met LinkedIn Advertising waarbij specifieke doelgroepen gericht worden getarget.
  • Er is een online marketing dashboard opgezet waardoor Proactis realtime inzicht heeft in de resultaten.
  • Er is een SEO-tool geïnstalleerd die wekelijks de posities van de belangrijkste zoektermen meet.
  • Er zijn specifieke pagina’s live gezet gericht op PPC (Pay Per Click). Deze pagina’s bevatten minder SEO tekst en zijn meer gericht op conversie.
  • In het CRM zijn we momenteel bezig met het opzetten van leadscoring. Leadscoring is een methode waarbij leads op basis van beschikbare data scores toegekend krijgen, die de waarde van een lead voor de organisatie vertegenwoordigen.

De prettige samenwerking wordt doorgezet. De focus blijft liggen op kwalitatieve online leadgeneratie en het optimaliseren van campagnes om het rendement structureel te verbeteren.

De succesfactor

De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.

Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.

Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website. 

Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.

robert jan 1

Review

Het optimaal inzetten van de digitale kanalen vergt energie, kennis en discipline. Daar speelt Converseon een belangrijke schakel in. We kijken continu naar een balans tussen online leadgeneratie en online branding. Onze oplossing koop je niet impulsief, het is een investering waarbij het van belang is dat je vertrouwen en ervaring uitstraalt. De specialisten van Converseon denken daarin mee en helpen ons om een Proactis ‘gevoel’ digitaal zichtbaar te maken. – Robert-Jan van der Pouw

Neem contact op

Bekijk de andere klantcases

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 0294-267984.

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen.

3.   We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit