Met LinkedIn Lead Gen Forms genereer je op een eenvoudige manier kwalitatieve leads. Je kent deze leadforms misschien al wel van andere kanalen zoals Facebook of Instagram. Het is een zeer waardevolle advertising tactiek om leads te genereren voor jouw onderneming. In deze blog vertellen we je wat de voordelen zijn van LinkedIn Lead Gen Forms en hoe je ze in 5 simpele stappen optimaliseert.
Wat zijn LinkedIn Lead Gen Forms?
LinkedIn Leadformulieren is de makkelijkste manier om leads via LinkedIn te vergaren. Je ziet een normale advertentie in je feed verschijnen, maar in plaats van dat je naar de website van de adverteerder gaat, krijg je eerst een (deels) ingevuld formulier te zien.
Je naam, telefoonnummer, e-mailadres, werkgever en andere gegevens die bekend zijn bij LinkedIn staan al klaar en overige gegevens kunnen aangevuld worden. Daarom is het voor een gebruiker super makkelijk om het leadformulier af te maken!
Leadforms zijn ideaal wanneer een LinkedIn gebruiker:
- zich wil inschrijven voor een webinar of nieuwsbrief
- direct wil solliciteren
- een offerte wil opvragen
- een whitepaper of e-book wil downloaden
- meer informatie wil opvragen over een dienst of product
- zich wil registreren voor een evenement of bijeenkomst
Wat zijn de voordelen van leadforms?
Leadforms zijn een sterk marketinginstrument. Integreer je de leadformulieren met je LinkedIn-campagnes, dan is het mogelijk om waardevolle, professionele én nauwkeurige leads te verzamelen. Tegelijkertijd maak je het de zakelijke gebruiker eenvoudiger omdat de formulieren vooraf (deels) zijn ingevuld vanuit de profielgegevens die al bekend zijn. Er wordt tijd én moeite bespaard, vooral op mobiele apparaten waar het invullen van formulieren lastiger kan zijn.
Met LinkedIn leadformulieren:
- is het mogelijk om op grote schaal kwalitatieve leads te genereren
- volg je gemakkelijker de kosten per lead van de campagne en kan je het rendement op de investering (ROI) van de campagne bewijzen
- krijg je eenvoudig toegang tot leads
- neem je de belangrijkste barrière voor conversies weg: de formulieren hoeven niet meer handmatig te worden ingevuld
5 tips voor het optimaliseren van jouw LinkedIn leadformulieren!
Wil jij ook kwalitatieve leads genereren via LinkedIn Lead Gen Forms? Dan is het belangrijk om je leadformulieren te optimaliseren. Mensen zullen zich sneller registreren, inschrijven of iets aanschaffen en dat bespaar geld! Goed geoptimaliseerde LinkedIn Lead Gen Forms koppel je aan je CRM-systeem, zodat je alle gegevens eenvoudig verzamelt en de ROI van de campagne meet. Hieronder lees je hoe je in 5 simpele stappen LinkedIn leadformulieren optimaliseert.
Tip 1: stel niet te veel vragen in het LinkedIn Lead Gen Form
Stel alleen de vragen die écht waardevolle informatie opleveren en verwijder alles wat niet essentieel is. Gemiddeld hebben LinkedIn leadformulieren met maximaal vijf vragen het hoogste voltooiingspercentage.
Tip 2: volg je leads op met een geautomatiseerde e-mailflow
Wanneer iemand een LinkedIn leadformulier voltooit in ruil voor informatie of andere waardevolle inhoud, zorg er dan voor dat deze lead wordt opgevolgd binnen een kort tijdsbestek. Houd iemand scherp en enthousiast! Zorg dat de e-mail met beloofde informatie direct na het invullen van het formulier verstuurd wordt en volg deze e-mail op met een nieuwe reeks e-mails. Zorg dat deze niet te commercieel zijn ingericht, beschikken over een pakkende en unieke onderwerpregel en zorg voor een duidelijke opbouw. Stel vervolgens een aantal automatische e-mails in voor na een half jaar zodat leads opnieuw in actie komen.
Tip 3: koppel LinkedIn Lead Gen Forms met merkcampagnes
Door leadforms te koppelen met merkcampagnes die een grote naamsbekendheid hebben, is de kans groter dat er meer bekendheid wordt gecreëerd bij jouw doelgroep. Het conversiepercentage groeit door deze koppeling.
Tip 4: optimaliseer niet alleen de leadforms, maar ook je bedrijfspagina
Als een LinkedIn gebruiker geïnteresseerd is in jouw advertentie en naar het leadformulier gaat, kan diegene gemakkelijk naar de pagina van de organisatie gaan. Zorg er dus altijd voor dat deze pagina geoptimaliseerd is en dat hier uitgebreide informatie over jouw merk vindbaar is. Vul je pagina aan, post regelmatig en focus je op het uitbreiden van je netwerk.
Tip 5: blijf testen!
Om een LinkedIn Lead Gen Form te optimaliseren is het belangrijk dat je blijft testen. Het is mogelijk om leadformulieren te testen voordat de campagne start, zodat je weet of alles naar behoren werkt. Een testformulier is niet zichtbaar voor gebruikers, maar het geeft jou veel waardevolle informatie. Experimenteer vervolgens met variabelen zoals tekst, afbeeldingen en call-to-actions en meet dit af tegen de KPI’s. Na een tijdje weet je wat het beste werkt.
Het geheim van Converseon uitproberen?
Wil jij een nog betere Return on Investment? Wij staan voor je klaar! Heb jij nog vragen of wil je ons om hulp vragen?