TKB

Gericht acquireren met behulp van online leadgeneratie

TKB, of Trust Krediet Beheer is van origine een incassobureau. Inmiddels zijn zij uitgegroeid tot full service credit management dienstverlener met ca 300 mensen in dienst. Van “stoffig incassobureau” is hier totaal geen sprake. Het kleurrijke kantoor aan de Amsterdamse Zuidas met uitzicht op Schiphol kenmerkt de dynamische bedrijvigheid. Het toont een sterk merk met een heldere identiteit en straalt de kwaliteitsbelofte uit waar TKB voor staat.

Continu verbeteren

De organisatie dankt haar succes aan de menselijke factor en hands-on mentaliteit. TKB laat zich leiden door de wisselende behoefte van de klant. Gericht te werk gaan om continu te verbeteren en zo écht waarde te kunnen toevoegen. Tot voor kort was TKB traditioneel marketing en verkoop gericht. Aan (online) marketing en leadgeneratie werd eigenlijk niet gedaan.
Juist vanuit het perspectief om continu te verbeteren werd dit project gestart want het ging goed, maar wellicht kon het nog beter. De uitdaging lag er om ook intern te laten zien dat de combinatie van online leadgeneratie en verkoop elkaar wel degelijk versterkt.

Van koud bellen naar gericht
acquireren

Om online leadgeneratie te optimaliseren
werden wij ingeschakeld. De letterlijke opdracht was om meer kwalitatieve leads – of anders gezegd: potentiële klanten – te genereren. De 4 concrete doelen van TKB:

  1. Het werven van nieuwe klanten en leads
  2. Meer online naamsbekendheid verwerven
  3. Online zichtbaar zijn en beter gevonden worden in zoekmachines
  4. Inzicht krijgen in data en websitebezoekers

In een strategisch plan werden verschillende middelen betrokken om de 4 gestelde doelen te bereiken

Placement Area@2x 1 e1640252048966 min

De belangrijkste acties die werden uitgestippeld om te komen tot succes waren gebaseerd op een multi-channel strategie:

  • zoekmachine optimalisatie (SEO), om hoger in de zoekresultaten van Google te komen;
  • zoekmachine adverteren (SEA), voor een grotere naamsbekendheid en directe zichtbaarheid bij de doelgroep;
  • conversie optimalisatie (CRO), om uit hetzelfde aantal bezoekers op de website meer klanten te halen;
  • tijdelijke ondersteuning op locatie waarbij online leadgeneratie geïmplementeerd werd, terwijl er snel met het team van TKB geschakeld kon worden.

Voordat we startten met online campagnes hebben we in samenwerking met de marketing en sales manager de KPI’s (Key Performance Indicators) afgestemd. Deze indicatoren zijn randvoorwaardelijk om maandelijks de resultaten en prestaties te kunnen meten. We creëerden inzicht vanaf het moment dat de activiteiten werden gestart, zodat we objectief resultaten konden monitoren van onze inspanningen.

Zo was een vooraf bepaalde KPI het aantal gekwalificeerde leads dat binnenkomt in combinatie met de waarde die deze vertegenwoordigt. Aan de hand hiervan bepaalden we hoeveel leads er daadwerkelijk nodig waren om te komen tot succes.

0 %
Stijgende website bezoeker
0 %
Stijging gekwlificeerde leads
0 %
Return On Ad Spend

Handelen op basis van data

Door hoger in Google te verschijnen, beter in beeld te zijn bij de doelgroep en inzicht te hebben in wie de bezoekers zijn, heeft TKB nu het heft in handen. Op basis van data wordt continu geoptimaliseerd, en met gericht werk kunnen ze écht waarde toevoegen voor de (potentiële) klant.

Enkele behaalde doelen die voor TKB bijdragen aan succes:

TKB 1 e1640681335926 min
  • Een significante stijging op belangrijke zoekwoorden zoals credit management software en credit management detachering. TKB verschijnt met deze zoekwoorden op de eerste pagina in Google, waardoor het makkelijker en beter gevonden wordt door (potentiële) klanten
  • Een stijging in websitebezoekers uit organische zoekresultaten, betaalde advertenties (Google en LinkedIn) en social media
  • Er is inzicht in de belangrijkste doelen zoals een Demo aanvraag en ingevulde Contactformulieren
  • Er is inzicht welke bedrijven de website bezoeken
  • Er is een compleet redesign van de website doorgevoerd. De website is hiermee veel sneller geworden, geoptimaliseerd voor conversie, gebruiksvriendelijker en ook eenvoudiger aan te passen.
  • De formulieren op de website zijn gekoppeld aan de marketing automation software van Mailblue. Hierdoor is het mogelijk om gebruikers automatisch op te volgen.
  • De nieuwe versie van Google Analytics (GA-4) is geïmplementeerd. In deze versie is eenvoudiger aangegeven welke gebeurtenissen wel of niet als conversie gezien mogen worden.
  • In samenwerking met Converseon zijn er whitepapers gemaakt welke gedownload kunnen worden.

LinkedIn Advertising

Het genereren van zakelijke leads wordt bereikt door een combinatie van social media marketing en e-mail marketing en automation. Via LinkedIn advertising worden senior financials van Nederlandse corporates bereikt, waarna ze automatisch worden opgevolgd door de marketing automation software van Mailblue.

Door de inzet en inrichting van deze online leadgeneratie strategie kunnen prospects en leads gericht benaderd worden. Met het uitvoeren van een gedegen doelgroepen onderzoek, het ontwerpen van converterende banners met relevante en waardevolle teksten en correct instellen van systemen is er, naast bestaande leadgeneratie activiteiten, een nieuwe vorm van leadgeneratie gerealiseerd. De vergaarde data wordt continu geanalyseerd om verder te optimaliseren, om de groei van TKB te blijven stimuleren.

TKB 2 e1640683403291 min

De succesfactor

De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.

Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.

Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website. 

Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.

Jessica huisman

Review

Wij zijn Converseon dankbaar voor de ondersteuning. Professioneel, digital minded en fijn om mee samen te werken! – Jessica Huisman

Neem contact op

Bekijk de andere klantcases

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar +31 851120213

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen. 

3.  We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit
Favicon witte C 1

Heb je vragen of snap je de vraag niet? Neem contact met ons op