Zoekmachine adverteren (SEA)

SEA: Staat voor Search Engine Advertising, ook wel Zoekmachine Adverteren genoemd. Meestal met Google Ads (voorheen Google AdWords) of Bing Ads.

Wat houdt de gratis SEA quickscan in?

We checken of  de juiste targeting staat ingesteld.
We checken ROI / ROAS
Staan jouw (slimme) conversiedoelen allemaal goed ingesteld?
Toon je advertenties op het juiste moment? En aan de juiste doelgroep?
Analyse van de achterliggende landingspagina’s 
Optimale instellingen voor een hogere conversie
Staan Google Ads en Google Analytics aan elkaar gekoppeld?

Search Engine Advertising Volgens Google:

‘Door te adverteren op internet kun je je zeer specifiek op een bepaalde doelgroep richten. Je kunt bijvoorbeeld adverteren op themawebsites met behulp van een banner.

Google Ads is het advertentieprogramma van Google waarmee bedrijven reclame kunnen maken via tekstgebaseerde zoekadvertenties, grafische display-advertenties, YouTube-videoadvertenties en in-app mobiele advertenties.’

Waarom zoekmachine adverteren (SEA)?

Zoekmachine Adverteren zorgt voor snel resultaat om bovenaan te komen in Google. Een uitstekende tool voor:

  • Inzicht in welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt
  • Hoger resultaat uit shopping campagnes
  • Leadgeneratie
  • Specifiek bepalen op welke zoektermen je gevonden wilt worden
  • Conversieoptimalisatie

Download nu onze checklist om te zien of jouw SEA al optimaal is.

Download nu onze whitepaper over SEA optimalisatie.

Vraag nu een gratis Quickscan aan en krijg inzicht in jouw website

Zoekmachine Adverteren (SEA) met Converseon:

Meten, weten, zien en interpreteren. Wij creëren inzicht in de beschikbare data waardoor online marketing campagnes meetbaar worden. Sturen op real-time data zorgt uiteindelijk voor Return On Investment. Wij zorgen voor winst uit online marketing campagnes.

Door te bieden op zoekwoorden in de zoekmachine van Google (of Bing Ads) en ranking factoren wordt bepaald hoe hoog jouw advertentie in de zoekmachine komt te staan.

Het bieden gaat op basis van een veiling. Je kunt kiezen uit uitgebreide zoektermen met meerdere woorden (long-tail) of enkele zoekwoorden. Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties te optimaliseren. Over het algemeen geldt: hoe specifieker, hoe beter.

Bovenaan staan in Google Advertenties

Betaalde advertentie Licht Geluid Huren