Zoekmachine Adverteren (SEA)
Kom bovenaan in Google met SEA
SEA, of Search Engine Advertising, helpt je om bovenaan te staan in zoekmachines zoals Google of Bing. Met SEA marketing kun je verkoop stimuleren en meer potentiële klanten naar je website trekken.
SEA - Search Engine Advertising
SEA staat voor Search Engine Advertising, ook wel Zoekmachine Adverteren genoemd. Meestal met Google Ads (voorheen Google AdWords) of Bing Ads.
Meten, weten, zien en interpreteren. Wij creëren inzicht in de beschikbare data vergaard met SEA, waardoor online marketing campagnes meetbaar worden. Sturen op real-time data zorgt uiteindelijk voor Return On Investment.
Door te bieden op zoekwoorden in de zoekmachine van Google (of Bing Ads) en door ranking factoren wordt bepaald hoe hoog jouw advertentie in de zoekmachine komt te staan.
Het bieden gaat op basis van een veiling. Je kunt kiezen uit uitgebreide zoektermen met meerdere woorden (long-tail) of enkele zoekwoorden. Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties te optimaliseren. Over het algemeen geldt: hoe specifieker, hoe beter.
Het oriëntatieproces van klanten start steeds vaker online. Door gerichte advertentiecampagnes te maken zorgen wij dat je bovenaan staat in Google. Zoekmachine Adverteren zorgt voor snel resultaat om bovenaan te komen in Google.
Waarom SEA?
- Bovenaan in Google of Bing
- Directe verkoop met je webshop
- Inzicht in leads
- Hoger resultaat uit shopping campagnes
Hoe werkt SEA?
Bij SEA wordt er geboden op zoekwoorden in een zoekmachine zoals Google of Bing. Omdat de overgrote meerderheid Google gebruikt wordt het gebruik van Google Ads vaak gezien als SEA. De biedingen gaan op basis van een veiling, waarin je kunt kiezen voor uitgebreide zoektermen bestaande uit meerdere woorden (zogenoemde long-tail zoekwoorden) of enkele zoekwoorden.
Na een bieding wordt door ranking factoren bepaald hoe hoog jouw advertentie in de zoekmachine komt te staan. Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie en een landingspagina. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties en website te optimaliseren. Heb je hierbij hulp nodig? Schakel dan vooral een SEA expert in! Over het algemeen geldt: hoe specifieker, hoe beter.
Het verschil tussen SEA en SEO?
SEA en SEO kunnen beiden deel uitmaken van een marketing campagne. Tegelijkertijd ontstaat vaak verwarring over het verschil tussen deze twee online marketingvormen. Beiden zorgen er namelijk voor dat je bovenaan staat in zoekmachines, zoals Google of Bing.
Zoals genoemd gaat SEA over advertenties op Google. SEO daarentegen heeft betrekking tot organische, onbetaalde zoekresultaten. Resultaten vanuit een SEA campagne zijn direct meetbaar vanuit gegaarde data. Inzichten vanuit onbetaalde zoekresultaten zijn dat niet omdat data niets prijs geeft over bijvoorbeeld gebruikte zoekwoorden.
SEA en SEO gaan het allerbest hand in hand. SEO draait namelijk om het aansluiten van jouw website bij een bepaalde zoekterm. Wanneer je dat goed doet voor SEO kan je dat daarna ook gebruiken om jouw SEA campagnes goed in te stellen. Een goed SEA bureau kan jouw hierbij helpen.
Onze werkwijze: A.S.A.P.
Het is onze drijfveer om opdrachtgevers winstgevend te laten zijn met onze bewezen methode: A.S.A.P.
Met online marketing als belangrijkste middel zorgen wij voor resultaat. Van online leads naar business.
Hulp nodig bij het uitvoeren van online marketing? Wij nemen werk uit handen zodat jij je op je core business kunt richten.