Meer gekwalificeerde leads? Gebruik Predictive Lead Scoring
Een belangrijke trend in 2020 is het voorspellen van hoe groot de kans is dat een lead ook daadwerkelijk een klant wordt. Dit wordt ook wel predictive lead scoring genoemd. Het helpt je om je tijd en aandacht op de juiste manier te besteden. Ga maar na: in het wildeweg allerlei leads opvolgen zonder dat je inzicht hebt in waar een lead zich bevindt in de sales funnel is erg tijdrovend. Bovendien is het niet bepaald efficiënt.

Laat algoritmes het werk overnemen

Ook zijn er voorspellende modellen die inschatten hoe groot de kans is dat een lead converteert. In dit geval hoef je niet zelf de waardes van acties te bepalen, maar wordt dit door een algoritme gedaan. Het algoritme legt twee dingen naast elkaar: wat hebben je klanten met elkaar gemeen, en wat hebben leads die niet zijn geconverteerd met elkaar gemeen. Aan de hand van deze informatie worden formules gecreëerd die leads automatisch scores geven. Op deze manier wordt het een stuk makkelijker en ook leuker om de meest gekwalificeerde leads op te volgen.
Bespaar tijd en energie
Vooral voor organisaties met een grote en brede doelgroep kan deze manier van lead scoring veel profijt opleveren. Beeld je maar eens in: wanneer je ongelooflijk veel leads binnen krijgt kan het overweldigend zijn voor je sales team om deze allemaal op te volgen. Door predictive lead scoring toe te passen bespaar je tijd en energie doordat je gericht leads kunt benaderen met de grootste kans op conversie. Een enorme kans dus om efficiënt te werk te gaan!
Heb je hulp nodig met het implementeren van Predictive Lead Scoring? Of heb je vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem contact op via onderstaande button en we helpen je graag verder! Volgende week gaan we verder met trend nummer 3: Cross Channel Personalisatie.