UITDAGING

Evodie is innemend. Een tengere dame, niet al te groot, maar goedgebekt en met haar aanwezigheid vult ze de ruimte. Ze is het type practice what you preach: Evodie vertelt gepassioneerd over haar leefstijl en de manier waarop zij haar cliënten coacht.

De manier waarop ze dat doet, zo is zij. Evodie is hoogopgeleid aan de UvA, heeft jarenlange ervaring als zakelijk leider, een sixpack waar Rico Verhoeven jaloers op is, komt uit de Bijlmer en heeft zakelijk instinct.

Een bijzondere combinatie waarmee ze authentiek overkomt en mensen kan raken. Zowel bij haar doelgroep als bij de mensen om haar heen, waaronder wijzelf. Iedereen die met haar werkt wordt een beetje verliefd op Evodie. Wij mochten haar helpen bij het overbrengen van de boodschap bij haar doelgroep. En dat terwijl ze eigenlijk niet gevonden wilde worden. Hieronder lees je waarom…

Evodie zorgt ervoor dat je jouw leefstijl blijvend kunt aanpassen in 6 maanden. Een intensief traject waarbij maatwerk wordt geleverd. Zonder zweverig te zijn. Down to earth zorgt ze voor resultaat om fysiek en mentaal écht fit zijn.

‘Iedereen kan tijdelijk zijn gedrag veranderen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw nieuwe leefstijl verankerd blijft?

De Case: ‘Onder de Radar boven komen drijven’

Onze samenwerking is tot stand gekomen dankzij een gemeenschappelijke vriend, Bart. Bart is sportief, heeft een enorm netwerk in (online) marketing en heeft strategisch inzicht. We werken regelmatig samen aan projecten.

‘Ha Daan,

Ik heb je naam via een vriend van mij. Hij was eerst mijn klant en toen werd hij mijn coach op gebied van concept/business. In die rol stuurt hij me nu naar jou. We hebben mijn waardepropositie duidelijk en de vorm (onder-de-radar-concept, geen social media als insta of fb). Mijn acquisitie draait op mond-tot-mond en is genoeg voor een bepaalde omzet per jaar. Maar we merken dat het niet genoeg is voor de stijging die ik zou willen maken. Kan ik een keertje even langskomen om te kijken wat ik nodig zou hebben en of jullie aanbod daarop kan aansluiten?’

Het moet gezegd, het gebeurt niet vaak dat er klanten bij ons binnen komen waarbij de vraag is: “hoe je niet gevonden kunt worden?”. Meestal is de vraag hoe je juist beter gevonden kunt worden met online marketing.

Al snel werd de achtergrond van haar vraag duidelijk. De vraag was eigenlijk “hoe kom ik bij de juiste doelgroep binnen?”

Daarnaast kwam, nog voordat we goed en wel gestart waren, een urgent probleem naar voren: de website crashte…

evodie-lifestyle-trainer-1
Zelf ook een nieuwe website laten maken?
maatwerk

OPLOSSING

Om te beginnen bij het einde: normaal gesproken werken we niet zonder ‘formele’ opdracht. Maar soms zijn er uitzonderingen op de regel. Misschien was het de charme van Evodie, misschien was het vanwege Bart, wij wilden haar in ieder geval niet in de sh*t laten zitten. Je wilt ook een potentiële klant bereikbaar laten zijn via de website.

Snel alle data en de huisstijl opgevraagd, toegang tot de domein-gegevens, hosting aangevraagd bij onze partner en hop binnen een week stond de website weer live. Geoptimaliseerd voor SEO, contactformulieren geüpdatet en mobile-friendly.

Ok, dat staat. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het optimaliseren van de website voor leadgeneratie. Aan de hand van de 7 principes van Cialdini en onze CRO-checklist (conversie-ratio-optimalisatie), beoordelen we een website.

Tip: Wij zien regelmatig dat de belangrijkste conversiedoelen van websites en webshops weinig opvallen op mobiel. Dit kun je oplossen met een zogenaamd bottom menu. Zet de belangrijkste acties zo dicht mogelijk bij de duim om zo de kans op de gewenste handeling te vergroten. In deze blog vind je de laatste trends over mobile friendly websites.

Enkele belangrijke toevoegingen voor de website van Evodie:

  • Zorgen voor Call-to-Actions die aanzetten tot actie.
  • Call-to-Actions bevatten een werkwoord zoals: ik wil contact opnemen of ik wil …
  • Voeg certificeringen toe zodat je erkend wordt als specialist. Mensen nemen op die manier sneller iets van je aan.
  • Zorg voor betrouwbare referenties en/of klant beoordelingen.
  • Open deur: maak het eenvoudig om contact op te nemen en zorg ervoor dat telefoonnummers een directe mogelijkheid hebben om te bellen of te WhatsAppen.

Tegelijkertijd startten we met het bedenken van een contentstrategie. Voor Evodie (lees: voor de meeste bedrijven) is het van belang om bij een specifieke doelgroep de juiste snaar te raken. Klinkt logisch, maar hoe doe je dat dat?

Plafond
beweging

Hieronder 5 tips om SEO-proof voor jouw doelgroep te schrijven:

  1. Verplaats je in de klant. Waar bevind je klant zich? Welke taalgebruik moet je hanteren? Welke onderwerpen leven er? Welke trends en actuele ontwikkelingen zijn er in jouw markt?
  2. Maak een zoekwoordenmindmap. Doe het net als vroeger op de basisschool. Zet een cirkel om een centraal thema en verbind daaromheen zoekwoorden die relevant zijn voor jouw doelgroep.
  3. Gebruik (relevante) content van anderen, zonder dat je tekst letterlijk kopieert.
  4. Maak het jezelf niet te moeilijk: pak de agenda erbij en bepaal welke data voor jou belangrijk zijn om specifieke boodschappen te communiceren. Lever je een seizoensgebonden product of dienst? Kies dan de thema’s die in de aankomende periode gaan spelen.
  5. Neem eerst een gesproken tekst op en schrijf vervolgens zoals je praat. Vaak weet je in elke zin wel te vertellen waar een bepaald onderwerp over gaat, maar is schrijven een obstakel. Door dit te doen geef je jezelf alvast wat extra input.

Wil je meer weten over hoe je een SEO-proof blog schrijft? Hier vind je een handige checklist. 

Evodie richt zich specifiek op vrouwen, in de leeftijdscategorie 35 tot 60 jaar, met een stressvolle baan. Het liefst gecombineerd met een volle agenda en een druk gezinsleven.

Bij Evodie hebben we ervoor gekozen om geen uitgebreide onlinecampagnes te voeren. Dat klinkt misschien apart voor een online marketingbureau, maar voor Evodie werkt het pragmatischer om te focussen op 1 domein en dat vervolgens heel goed te doen. Mooie infographics, hoge kwaliteit foto’s en met zorg uitgewerkt.

Bovendien werkt Evodie zelfstandig en heeft ze niet het marketingbudget van Coolblue of Bol.com.

Centraal thema is inspiratie. Haar doelgroep inspireren met gezonde voeding, mindfulness, trainingsmethoden, dagelijkse problemen uitvergroten en komen met oplossingen. Vooral door blogs te delen via Linkedin om op die manier te zorgen voor meer traffic naar de website. Dat doen we gezamenlijk. Een keer per maand een coachingssessie of hulp van een OMA, 1 keer per 2 weken plaatsen we een blog of video-content. Daarna analyseren we de data en zorgen we dat campagnes worden geoptimaliseerd.

Waarom geen Google Ads, Facebook of Instagram? Onder de radar, weet je nog 😉

Meesterschap
Evodie lifestyle

RESULTAAT

De samenwerking met Evodie had een vliegende start: Binnen een week de website live, geoptimaliseerd voor SEO en klaar voor leadgeneratie. Haar belangrijkste doel is om onder de radar te blijven lukt niet helemaal, aanmeldingen via de website blijven namelijk binnen stromen. Voor Evodie is het niet van belang om van 0 naar 100 aanmeldingen te gaan. Voor haar is het belangrijk om gevonden te blijven worden binnen haar focus-doelgroep.

Behalve de kwantificeerbare resultaten, is er wellicht nog een veel belangrijker resultaat geboekt: Evodie heeft weer zin om zich aan klanten te presenteren, door het aanreiken van enkele handvatten. Het vertrouwen om mensen te inspireren puur door over haar passie te vertellen.

Wil je meer weten over Evodie of wil je jouw leefstijl blijvend vernieuwen? Je kunt haar vinden via www.evodie.nl

‘Ik haal ultieme voldoening uit de zichtbare groei die mijn cliënten stap voor stap doormaken tijdens onze trainingen en gesprekken. Ik zie hoeveel geluk en dankbaarheid het oplevert wanneer zij hun fysieke en mentale kracht in zichzelf (her)vinden. Zo behalen zij hun resultaten en weten de nieuwe gewoontes blijvend te integreren in hun leven… Daar word ik door geraakt en krijg ik energie van.’
Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?