Meer conversies met Google Smart Shopping

Haal het maximale resultaat uit je online marketingactiviteiten met Google Smart Shopping

Smart Shopping is een onderdeel van Google Ads. Online advertentiecampagnes tonen jouw producten in de shopping resultaten van Google. Als adverteerder kun je eigenlijk niet meer om Smart Shopping heen: met een paar klikken laat je jouw product eenvoudig zien in het Google Shopping netwerk. Het is dé manier om je shopping campagnes helemaal automatisch door Google te laten beheren. Het scheelt je tijd en het levert je gemiddeld 20% meer conversies op. Wil jij ook het maximale uit je online marketingactiviteiten halen door eenvoudig jouw producten binnen het Google Shopping-netwerk te plaatsen? Lees dan gauw verder.

Hoe werkt Google Smart Shopping?

Google gebruikt jouw product feed waarbij alle informatie van de producten wordt doorgestuurd naar het Google Merchant Center. Op basis van deze informatie koppelt Google de producten aan zoektermen, waarna deze met afbeelding en prijs worden getoond in de Google Shopping resultaten. Bezoekt iemand via hier jouw website? Dan wordt diegene getarget in Gmail, YouTube of binnen het Google Display Netwerk. Tot slot, moet je extra informatie aanleveren zoals logo’s en kopteksten. Op basis hiervan kan Google zelf advertenties maken binnen de netwerken.

Converseon Office Daan Laptop Gripp

Wat zijn de voordelen van Smart Shopping?

Google Smart Shopping kent diverse voordelen. Allereerst is het ideaal dat deze strategie te gebruiken is zonder specialistische kennis van Google Ads. Het is namelijk niet eenvoudig om een Google Ads campagne op te zetten en te beheren. Smart Shopping maakt het voor gebruikers zonder kennis gemakkelijker om te starten met adverteren.

Een ander voordeel van Smart Shopping is dat het tijdbesparend is. De campagnes worden volledig door het algoritme van Google beheerd waardoor jijzelf minder tijd kwijt bent aan het monitoren van de prestaties. Daarnaast zijn de advertenties ook te vinden binnen het Display Netwerk van Google, waardoor je dankzij Smart Shopping een veel groter bereik krijgt.

 

Hoe zet je een Smart Shopping campagne op? 

Wil jij aan de slag met Smart Shopping en jouw producten eenvoudig én automatisch binnen het Google Shopping-netwerk plaatsen? We leggen je stap voor stap uit hoe het opzetten van een Smart Shopping campagne in zijn werk gaat. Allereerst moet je aan een aantal eisen voldoen:

  • Je hebt een Google Ads account
  • Je hebt een Google Merchant Center account
  • Je productdata feed is toegevoegd in je Merchent Center account én goedgekeurd
  • Er is een tag geïnstalleerd op je website om conversies bij te houden en een wereldwijde site tag voor remarketing.
  • Je moet transactie specifieke conversiewaarden bijhouden
  • Je site moet getagd zijn voor dynamische remarketing
  • Je hebt minimaal 20 conversies gehad in de laatste 45 dagen via een shopping campagne
  • Je hebt een remarketing-lijst met meer dan 100 gebruikers

Daarnaast moet je je ervan verzekeren dat je voldoet aan de algemene vereisten voor Smart Shopping campagnes, moet je je houden aan de richtlijnen van Shopping Advertenties én volg je het beleid voor gepersonaliseerd adverteren.

 

Stap voor stap een Smart Shopping campagne opzetten

Voldoe je aan alle bovenstaande eisen? Dan kun je jouw eerste Smart Shopping campagne opzetten. En dit is eenvoudiger dan je denkt. Zelfs zonder kennis start je met Smart Shopping!
 
Stap 1: maak je Google Smart Shopping campagne aan
Stap 2: kies voor de “Smart Shopping” campagne
Stap 3: geef de campagne een naam en bepaal het dagelijkse budget
Stap 4: stel een Target ROAS in of laat de biedstrategie automatisch het werk doen
Stap 5: kies de productgroepen die je in deze Smart Shopping Campagne wilt gebruiken en target alle producten.
Stap 6: geef je advertentietekst op

 

Aan de slag met Google Smart Shopping!

Smart Shopping is een prachtige strategie en effectief voor kleine én grote bedrijven. Wil jij ook je campagnes gemakkelijk instellen, tijd besparen, een groter bereik krijgen én je conversies met gemiddeld 20% verhogen? Ga aan de slag met Smart Shopping! Heb je nog vragen of kun je wel wat hulp gebruiken? Neem contact op via onderstaande button en we staan graag voor je klaar.

Kom meer te weten over online leadgeneratie, digital growth, UX & design en development.

Neem contact op

Bekijk de andere blogs

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 0294-267984.

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen.

3.   We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit