Skip to content

‘Laat internet voor je werken’

In december 2019 hadden wij een interview met B2B Weesp, een magazine voor ondernemers gevestigd in Weesp. In deze editie mochten wij ons succesverhaal delen. Hieronder lees je het interview en wat wij voor ondernemers kunnen betekenen.

Converseon helpt bedrijven met online marketing.

Met alle digitale ballen die een ondernemer tegenwoordig in de lucht moet houden, wordt het er niet makkelijker op. Sterker: het is vaak een regelrechte worsteling. Je moet echter wel mee, want niet aanhaken is afhaken. Maar geen nood, want hulp is onderweg. Althans, als je Daan Boekhoorn of Arjen de Groot van het kakelverse online marketingbureau Converseon inschakelt. Zij nemen ondernemers bij de hand.

“Meten, weten, zien en interpreteren. Wij creëren inzicht in de beschikbare data waardoor online marketing campagnes meetbaar worden. Sturen op real-time data zorgt uiteindelijk voor Return On Investment. Wij zorgen voor winst uit online marketing campagnes.”

B2B Weesp december 2019

Gretige honden

Zoals je verwacht bij dit soort bedrijven, zijn oprichters Daan Boekhoorn en Arjen de Groot jonge honden. Of beter is gretige honden, want ze zijn vastberaden om, met name binnen het midden- en kleinbedrijf, bedrijven te helpen met het verbeteren van hun online marketing en daardoor de verkopen te stimuleren. Vooralsnog pakt dat goed uit, want officieel zijn ze na een aanloopperiode in maart 2019 fulltime van start gegaan en inmiddels hebben ze ruim dertig klanten. En ‘still counting’.
Daan Boekhoorn en Arjen de Groot

Het zijn krasse teksten die te vinden zijn op de website van Converseon. En natuurlijk zijn ze gekleurd, want ze zijn bestemd om zichzelf aan te prijzen. Maar in het geval van Converseon worden ze waargemaakt. Aan het einde van een toelichting laat Arjen de Groot bijvoorbeeld weten dat de in Hoofddorp gevestigde Drone Flight Academy aan elke via Converseon in online marketing geïnvesteerde euro 18 euro terugverdient. “Dat kun je toch wel een goede investering noemen”, lacht hij breeduit.

Kwartje viel

De twee jonge entrepreneurs kennen elkaar al lang en door en door. Beiden hadden tot voor kort een goede ICT-gerelateerde job bij solide bedrijven en eigenlijk hadden ze er nooit over nagedacht om samen ‘in zaken’ te gaan. Maar het kwartje viel spontaan toen Daan voor zijn werkgever Esize (tegenwoordig Proactis) werd gevraagd een team op te zetten om meer ‘leads’ naar de website te genereren met daaraan gekoppeld een solide online marketingstrategie. “Ik constateerde daarbij onder andere dat er het een en ander viel te verbeteren binnen Google Ads (de advertenties op Google die als eerste naar boven komen bij bepaalde zoekopdrachten-red.) en ik vroeg op een gegeven moment Arjen om er eens naar te kijken. Arjen is daar namelijk specialist in.”

Sprong voorwaarts
Wat Daan vermoedde klopte: met een betere strategie viel er meer uit te halen. Daan: “Al binnen drie maanden hadden we een enorme sprong voorwaarts gemaakt en toen beseften Arjen en ik dat, als je met een relatief kleine inspanning al zo veel waarde kunt toevoegen, er ongekende mogelijkheden zijn voor bedrijven als je er gericht en actief mee aan de gang gaat.”

Specialisme
Het was het begin van de oprichting van Converseon, waarbij het beslist handig is dat beiden een marketing en ICT-achtergrond hebben, maar wel met ieder een eigen specialisme. Arjen is de man die precies weet welke winst je kunt boeken met een uitgekiende marketingstrategie, terwijl Daan zijn kracht ligt bij de vertaling van de uitgestippelde strategie naar de werkvloer om er uiteindelijk, daar draait het om, meer verkopen uit te halen. Het is wat je noemt een gouden koppel en een sterk een-tweetje.

Verder groeien
Inmiddels zijn er medewerkers aangetrokken en 2020 wordt ongetwijfeld het jaar waarin ze verder groeien. Ze weten namelijk heel goed dat er met name binnen het MKB veel bedrijven zijn die werkelijk geen idee hebben hoe ze actief moeten zijn op internet en alles wat daarbij hoort. Vaak is er een gebrek aan kennis of capaciteit, maar je moet mee. Converseon is hier op hun website bijvoorbeeld helder over: ‘Online marketing is geen keuze meer. Bovenaan staan in Google is voor iedere organisatie een must. Groot of klein. Slim gebruik maken van zoekmachinemarketing zorgt ervoor dat je beter zichtbaar bent dan je concurrent en helpt je aan meer naamsbekendheid.’ Arjen: “Het gaat erom dat je relevant bent in het aankoopproces en dat uitgangspunt bewaken wij heel sterk.”

ASAP-werkwijze
Om potentiële klanten niet te overdonderen met termen waarvan zij vaak geen weet hebben, hebben de twee een methode ontwikkeld die ondernemers direct aanspreekt. Dit wordt de succesvolle ASAP-werkwijze genoemd: Analyse, Succesvolle strategie, Actieplan opzetten, Planmatig uitvoeren. Daan licht deze toe: “Allereerst analyseren we de complete online omgeving van de klant, waarbij één van de eerste stappen doorgaans is de website en, indien aanwezig, de webshop te verbeteren. Dat is een logische eerste stap, want dat is de basis.”

Kom meer te weten over online leadgeneratie, digital growth, UX & design en development.

Neem contact op

Bekijk de andere blogs

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 0294-267984.

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen.

3.   We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit