E-mailmarketing voor leadgeneratie

Volg jouw leads automatisch op met E-mailmarketing

E-mailmarketing is bij leadgeneratie belangrijker dan ooit. Met een slimme e-marketingstrategie volg jij jouw leads direct op waardoor je de leads warm houdt. Daarna kan je rustig zelf het perfecte moment kiezen de leads te benaderen.

Wat is E-mailmarketing en hoe pas je het toe voor leadgeneratie?

E-mailmarketing is een marketingstrategie waarbij e-mail wordt ingezet om (potentiële) klanten aan je te binden en overtuigen en je producten of diensten te promoten. E-mails worden in B2C vooral gebruikt om je klanten onder andere op de hoogte te houden van nieuws en aanbiedingen. 

Met e-mailmarketing speel je in op de loyaliteit van de klant. Je onderhoudt het contact, bindt de klant aan je en stimuleert de klant tot herhalingsaankopen. Dit kan omdat verzamelde data informatie geeft over de bestelgeschiedenis en het aankoopgedrag van je klanten.  

Bij B2B kan e-mailmarketing ingezet worden om leads direct op te volgen. Zo kan je bij een ingevuld leadformulier de gegevens automatisch doorzetten naar een automation in MailBlue. Hierdoor komt de lead direct in een e-mailflow terecht waardoor jij als bedrijf direct de lead warm houdt!

Image@2x 6 min

Waarom E-mailmarketing voor leadgeneratie?

  • Maak gebruik van de laatste technieken met E-mailmarketing
  • Haal meer resultaat uit warme bezoekers
  • Gepersonaliseerde e-mails hebben een conversie van 50%
  • Volgens Emerce heeft e-mailmarketing een ROI van 3200%!

E-mailmarketing voor leadgeneratie

Het gebruik van e-mailmarketing is een goede marketingstrategie voor het genereren van leads. Via aanmeldformulieren delen geïnteresseerden of potentiële klanten hun naam, e-mailadres en andere contactinformatie. Op deze manier voegen zij zich toe aan jouw e-maillijst, waardoor je data verzameld over deze waardevolle leads. 

Een leadgeneratie strategie via e-mailmarketing wordt niet alleen ingezet om e-mail leads te genereren, maar ook om deze leads te betrekken bij je bedrijf met als doel om ze te transformeren naar klanten. Als resultaat groeit je klantenbestand en genereer je meer sales. 

ASAP MODEL ConverseonV2 outer ring
ASAP MODEL ConverseonV2 inner ring

Onze werkwijze: A.S.A.P.

Het is onze drijfveer om opdrachtgevers winstgevend te laten zijn met onze bewezen methode: A.S.A.P.

Met online marketing als belangrijkste middel zorgen wij voor resultaat. Van online leads naar business. 

Hulp nodig bij het uitvoeren van online marketing? Wij nemen werk uit handen zodat jij je op je core business kunt richten.