Skip to content

De beste kanalen voor social media leadgeneratie

En hoe je deze kanalen inzet voor effectieve social media leadgeneratie

Social media leadgeneratie is een erg belangrijk onderdeel van een sterke marketingstrategie. Diverse kanalen kunnen bij het goed inzetten ervan, veel kwalitatieve leads genereren. Creëer dankzij social media leadgeneratie naamsbekendheid, betrokkenheid én tref mensen die interesse hebben in jouw dienst of product. In deze blog vertellen we je meer over de beste kanalen voor social media leadgeneratie en hoe je deze inzet om meer kwalitatieve leads te genereren.

Facebook leadgeneratie

Facebook is het meest gebruikte social media platform voor het genereren van leads. Met maar liefst 2 miljard actieve gebruikers is dat niet zo vreemd! Met één druk op de knop kan er naar iedere branche geadverteerd worden en de CPC-tarieven zijn ook nog eens laag via Facebook. Ideaal voor bijvoorbeeld dropshippers om hun producten op de markt te zetten. Er zijn drie manieren om leads te generen via Facebook.

Converseon Office Daan Laptop Gripp

Promotie op de pagina
Op Facebook is het voor bedrijven mogelijk een eigen pagina te maken. Op deze manier krijgen ze leads van mensen die de pagina hebben geliked. Gemiddeld is het bereik van een pagina ongeveer 5% van het totale aantal vind-ik-leuks. Heb je dus 100.000 likes? Dan wordt de inhoud gemakkelijk (gratis!) aan 5000 mensen getoond.

Off-page promotie
Off-page betekent het promoten van inhoud voor het generen van leads in communities, groepen en andere pagina’s. Houd dit subtiel en probeer nauwkeurig te zijn met off-page promotie: je wilt niet dat het op spam lijkt.

Betaalde promotie
Veel bedrijven geven de voorkeur aan betaalde promotie als het gaat om het genereren van leads via social media. Dit omdat het direct resultaat oplevert. Er zijn verschillende soorten leadadvertenties beschikbaar op Facebook. Nadat je de advertentie voor social media leadgeneratie hebt geselecteerd, krijg je meer opties om een formulier en links naar gated content aan te bieden. Denk aan E-books, demo’s, proefversies en checklists. Voeg deze toe aan de advertentie om de promotie te starten.

 

Twitter-leadgeneratie

Een ander geweldig kanaal voor social media leadgeneratie, is Twitter. Er zijn twee manieren om via Twitter leads te genereren. De eerste manier is met tweets en retweets. Bedrijven met een Twitter-account kunnen een “sweepstake” of wedstrijd houden om relevante leads te genereren. Degenen die hieraan deelnemen, kunnen het weer delen met andere gebruikers. Zo wordt het bereik steeds groter. Ten tweede kun je gebruikmaken van betaalde promotie via Twitter om kwalitatieve leads te genereren.

LinkedIn leadgeneratie

Het social media kanaal LinkedIn is alleen bestemd voor professioneel gebruik. De gebruikers delen geen GIFS, maar CV’s, carrièregerichte verhalen en -ervaringen. Dit geeft LinkedIn nauwkeurige gegevens over de interesses en activiteiten van gebruikers. LinkedIn biedt formulieren die gebruikers handmatig kunnen invullen. Dit bespaart tijd en maakt het hele proces eenvoudiger. Net als andere platforms, biedt ook LinkedIn betaalde advertenties voor het genereren van leads. Dit kan via een betaald LinkedIn-account. Je kunt kiezen uit verschillende advertentietypen, waaronder tekstadvertenties, gesponsorde inhoud en Inmail-advertenties. Ben je nieuw met social media leadgeneratie via LinkedIn? Test dan eerst verschillende advertentietypen om te zien welke manier het beste converteert.

Instagram leadgeneratie

Ook Instagram is een goed kanaal voor social media leadgeneratie. Het heeft meer dan een miljard gebruikers en de community is zeer betrokken. Via Instagram kun je dus zeker meer verkopen realiseren! Erg belangrijk voor het genereren van kwalitatieve leads, is gebruikmaken van hashtags. Gebruikers kunnen relevante hashtags aan hun berichten toevoegen zodat ze sneller verschijnen in zoekopdrachten. Ook kun je gebruik maken van gratis weggevers, winacties, links naar je website via verhalen én de link in de bio.

Leadadvertenties op Instagram
Ook advertenties zijn mogelijk op Instagram. De leadadvertenties bieden een klikbare link binnen de gesponsorde post, waardoor gebruikers direct op de relevante pagina terechtkomen. Instagram biedt meerdere advertentietypen voor marketeers om hun producten te promoten. Of het doel nu het installeren van een app, het bezoeken van een website, het invullen van een formulier of het aanschaffen van een product is. Dit kan allemaal met Instagram-productadvertenties.

 

Aan de slag!

Wil jij ook meer leads genereren via social media? Dan kan dit perfect via Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram! Heb jij nog vragen of kun je wel wat hulp gebruiken bij het inzetten van je social media kanalen om leads te generen? Klik op onderstaande button en let’s talk!

Kom meer te weten over online leadgeneratie, digital growth, UX & design en development.

Neem contact op

Bekijk de andere blogs

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 0294-267984.

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen.

3.   We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit