Data Driven Marketing: De kansen van Leadinfo

Data Driven Marketing en Leadgeneratie: we hebben er in eerdere blogs al regelmatig over geschreven. Om jouw aantal gekwalificeerde leads te laten groeien is data driven marketing essentieel, alleen blijft het vaak vaag. Wat betekent het voor jou? En hoe kun je Data Driven Marketing effectief inzetten? In deze blog behandelen we ‘De kansen van Leadinfo’. Lees hieronder verder.

Efficient acquireren

Het verkoopproces van nieuwe klanten is een tijdrovende klus voor ondernemers. Telefonische acquisitie staat daarbij ook nog eens niet bovenaan het favorietenlijstje van werkzaamheden om te doen. 

Wat de verkoop een stuk makkelijker maakt, is wanneer je weet wie je website bezoekt en wat diegene bekijkt. Zo kan je heel gericht contact opnemen met bedrijven die interesse getoond hebben in jouw product of service.

Wat doe je met de 95% van je websitebezoekers die niet direct converteren?

Niet meer koud bellen, niet wachten op ingevulde formulieren of mailtjes, maar wél tijd besparen en direct met geïnteresseerde leads aan de slag! Wist je dat gemiddeld maar 3 tot 5% van je websitebezoekers direct contact opneemt of een formulier invult? Wat doe je dan met de overige 95%? 

Een handige tool die inzicht geeft in deze data is Leadinfo. Dé leadgeneratie software die bedrijven herkent die op jouw website zijn geweest en deze in een overzichtelijk dashboard  weergeeft. Hieronder leggen we je uit wat de voordelen zijn van Leadinfo en welke kansen het geeft met betrekking tot het genereren van meer gekwalificeerde leads.

Hoe werkt Leadinfo?

Leadinfo herkent bedrijven die jouw website bezoeken doordat hun leadgeneratie software het IP aan een uniek samengestelde database koppelt. JA, dit is AVG-proof. Alle informatie die op deze manier wordt gegenereerd wordt in één overzichtelijk dashboard weergegeven. Een greep uit de gegevens die verzameld worden: 

  • Bedrijfsnaam
  • Kvk-nummer
  • Postcode
  • Provincie
  • Aantal medewerkers
  • Branchcode
  • BTW nummers
  • Inzicht in financiële situatie
  • Automatisch gegenereerde leadscore
  • Sessies
  • Pagina’s die zijn bezocht
  • Website van het bedrijf 

Buiten deze gegevens wordt er nog meer aanvullende informatie gegenereerd. Kortom: een bom aan waardevolle informatie die jou kunnen helpen met het gericht benaderen van leads! 

Automatisch gegenereerde leadscore

Na het verzamelen van data is een volgende stap het inzetten van leadscoring (Meer weten over leadscoring? Je leest het in deze blog). Op basis van beschikbare data ken je scores toe aan je leads. Zo bepaal je welke leads het meest waardevol zijn en het meest waarschijnlijk zullen converteren. 

Leadinfo doet dit door aan te tonen welke pagina’s door iemand bezocht worden en voor hoelang. Wanneer iemand vaker op je website komt, krijgen ze automatisch een hogere score. Op deze manier kan je op basis van data bepalen welke leads je het eerst wilt opvolgen.

Nog een handige feature is dat je leads verschillende labels kunt geven. In combinatie met gespreksnotities die toegevoegd kunnen worden is de leadhistorie duidelijk voor iedereen die met een lead aan de slag gaat. Wanneer een lead wordt doorgespeeld naar een collega of een andere afdeling, kan er dus geen verwarring ontstaan over wie de lead is en in welk stadium hij zit.

Leadinfo in 3 stappen

Met de volgende 3 stappen begin je met het herkennen van zakelijke websitebezoekers:

1. Vraag een proefversie aan

Je mag Leadinfo 14 dagen gratis testen. Geen creditcard of andere betaalgegevens nodig. Geen risico dus!

2. Installeer een stukje code op je website 

Wij implementeren een tracking-code op je website. Geen moeilijke codes of development nodig. Wij installeren de code via Google Tag Manager of via een WordPress-plugin.

3. Vanaf nu herken je direct zakelijke klanten

De algoritmes van Leadinfo gaan aan de slag, bezoekers van je website worden direct herkend!

Leadinfo certified partner

Wil je Leadinfo uitproberen? Bekijk onze partnerpagina en vraag een gratis proefversie aan. Wil je het programma vervolgens aanschaffen? De eerste 10 bedrijven die zich via ons aanmelden krijgen 10% korting.

Hoewel Leadinfo een handige en waardevolle tool is, kan het natuurlijk zo zijn dat je op een bepaald moment besluit te stoppen met het gebruik ervan. Fijn om te weten is dat de data binnen Leadinfo binnen jouw bezit blijft. Door het exporteren van data stel je de gegevens veilig en kun je op een later moment alsnog oude leads opvolgen. Zelfs bij de trial versie is dit het geval, waardoor je meteen profijt hebt van de proefperiode!

Hopelijk ben je geïnspireerd geraakt om jouw leadgeneratie naar een hoger niveau te tillen! Wil je meer informatie of heb je vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem vrijblijvend contact op en we helpen je graag verder!

Deel dit bericht
Max van Ginkel
max@converseon.nl
Geen reactie's

Geef een reactie