Customer Journey
Verbeter je marketinginspanningen met een Customer Journey
Door de Customer Journey in kaart te brengen leer je jouw klant beter begrijpen en kun je inspelen op de behoeften van de klant. De vergaarde informatie kan ingezet worden om de marketinginspanningen te verbeteren. We noemen dit ook wel Data Driven Marketing.
Customer Journey
De Customer Journey, of de klantreis, is de reis die een klant aflegt wanneer hij of zij een product of dienst afneemt. Door alle interacties en belevingen in kaart te brengen die een klant ervaart wordt een soort routekaart gemaakt die beschrijft hoe gebruikers vanaf moment één zich bewust worden van jouw bedrijf en merk, en welke interacties daarna plaatsvinden.
Door de customer journey in kaart brengen met vergaarde data kun je op basis hiervan Data Driven Marketing doorvoeren.
Zo helpt inzicht in de customer journey je bijvoorbeeld om kansen te signaleren om klantrelaties uit te breiden. Het legt namelijk kansen bloot voor cross-sell en upsell mogelijkheden.
Waarom een Customer Journey?
- Krijg inzicht in de behoeften van de klant
- Identificeer interactiemomenten
- De potentie om te groeien neemt toe vanuit het perspectief van de klant
- Verbeter de klantbeleving dankzij vergaarde informatie
- Krijg inzicht in je eigen processen optimaliseer deze
Onze werkwijze: A.S.A.P.
Het is onze drijfveer om opdrachtgevers winstgevend te laten zijn met onze bewezen methode: A.S.A.P.
Met online marketing als belangrijkste middel zorgen wij voor resultaat. Van online leads naar business.