Skip to content

Ritswand

Binnen 3 maanden 137% meer gekwalificeerde leads!

Ritswand is een innovatieve organisatie, milieubewust, groen en ontzettend ambitieus. De Ritswand was één van de kanshebbers in de race voor de Blue Tulip Awards 2020. Deze award is speciaal voor innovators, het opbouwen van krachtige samenwerkingen en het stimuleren van baanbrekende innovatie. Ritswand wil in al haar activiteiten een fundamentele bijdrage leveren aan het realiseren van de basisprincipes van de Circulaire Economie. Met de Ritswand – ook wel de Zipperwall genoemd – is er een circulair alternatief voor systeem- en gipswanden.

Ritswands’ potentieel benutten met online zichtbaarheid

De aanleiding om met Ritswand samen te werken was tweeledig: wij hadden net getekend voor ons nieuwe pand aan de Flevolaan en wilden een afgesloten vergaderruimte creëren (ideaal met de Ritswand natuurlijk), en Ritswand wilde beter gevonden worden. Twee Weesper bedrijven die elkaar met hun expertise konden helpen, top!

De case voor Ritswand voor online marketing is voor ons klassiek: 

‘We willen online actiever worden en ik merk dat sinds vorig jaar ik ineens veel minder bereik heb. Nu hoor ik dat Linkedin de algoritmen veranderd heeft en wellicht dat jij hiermee kan helpen. We hebben leadgeneratie via Leadinfo, maar waarschijnlijk moeten we ook weer wat met Google Adwords doen. Je hoort het al, ik heb er geen verstand van :-)’

Let’s go!  

Een multichannel marketingstrategie
voor een continue leadstroom

De doelstelling van Ritswand om een fundamentele bijdrage te leveren aan een circulaire economie, omarmen wij natuurlijk van harte. Om Ritswand en Zipperwall de zichtbaarheid te geven die zij verdienen, hebben wij een multichannel marketingstrategie opgezet. Uiteraard aan de hand van ons A.S.A.P. model.

De letterlijke opdracht was om meer kwalitatieve leads – of anders gezegd: potentiële klanten – te genereren. De 3 concrete doelen van Ritswand:

1. Gezonde groei van de organisatie
2. Meer online naamsbekendheid verwerven en zichtbaar zijn op social media
3. Een continue stroom aan potentiële klanten
See think do care

In een beknopt strategisch plan van aanpak zijn gezamenlijk de verschillende online marketingkanalen bepaald om de doelgroep te benaderen. Met 4 verschillende campagnes richten we ons op de verschillende fasen van de customer journey: See – Think – Do – Act: 

  • See: met de reeds bestaande content werden oriënterende bezoekers getarget die nog niet bekend waren met de producten van Ritswand. Hiervoor werden video’s gepromoot via LinkedIn om op te vallen. Daarnaast zijn we direct gestart met merknaamcampagnes. De uitdaging zat hierbij in de gekozen naam: Ritswand of Zipperwall? Richten we ons op Nederland of richten we ons internationaal? Belangrijkste les: focus en wees eenduidig in de communicatie!
  • Think: hierbij richten we ons op de doelgroep die al interesse heeft getoond, maar op zoek is naar extra informatie over de producten van Ritswand. Dat kan bijvoorbeeld door het laten zien van een brochure of een whitepaper. Om deze te downloaden laat een nog onbekende bezoeker zijn contactgegevens achter, waardoor je in contact kunt komen met de potentiële klant. 
  • Do: de bezoeker aanzetten tot actie. We ‘retargetten’ bezoekers met Google Display Campagnes. Deze bezoekers zijn al eerder op de website geweest en hebben hun (latente) behoefte kenbaar gemaakt. Door gerichte banner-campagnes te gebruiken brengen we de producten van Ritswand nogmaals onder de aandacht. Super effectief en bovendien tegen een relatief lage prijs per click (CPC). 
  • Act: Ritswand maakte al gebruik van Leadinfo. Door Leadinfo te koppelen aan de campagnes kregen we direct inzicht in de prestaties van de online marketing campagnes. Via Leadinfo is het mogelijk om jouw Google Ads account te koppelen zodat je de herkomst van de lead kunt herkennen. Dat is handig, want zo weet je naar welke informatie de bezoeker gezocht heeft. Door dit te koppelen aan de juiste organisatie hoef je niet meer koud acquisitie te voeren, maar kun je gericht leads benaderen!
0 %
Stijging in websitebezoekers
0 %
Stijging gekwalificeerde leads

Koud bellen is verleden tijd

Voordat we startten met online campagnes hebben we een 0-meting uitgevoerd. Ritswand had nog geen eenduidige benadering van prospects. Dat werd bemoeilijkt door de Corona-pandemie. Logisch, want ten tijde van Corona pak je wellicht meer aan dan normaal.

Ook typisch Ritswand: dankzij een slimme luchtfilteringinstallatie wordt de lucht ververst in afgesloten vergaderruimte. Ze spelen slim in op de situatie en proberen van de nood een deugd te maken.

Inmiddels wordt er gericht geacquireerd door leads te kwalificeren van Marketing Qualified Lead tot Hot Prospect. Dat komt de opvolging voor verkoopgesprekken ten goede.
Ritswand - mobiel

Essentieel daarvoor is inzicht in data. We creëerden inzicht vanaf het moment dat de activiteiten werden gestart, zodat we objectief resultaten konden monitoren van onze inspanningen. 

Behaalde doelen die voor Ritswand bijdragen aan succes:

  • Het aantal website bezoekers is gestegen met 795%. De stijging in websitebezoekers komt voort uit de omnichannel strategie waarbij organische zoekresultaten, betaalde advertenties (Google en LinkedIn) en social media werden ingezet
  • Een significante stijging op merknaam Ritswand en Zipperwall, belangrijke zoekwoorden zoals Ruimte-in-ruimte, kantoorwanden plaatsen, etc. Ritswand verschijnt met deze zoekwoorden op de eerste pagina in Google, waardoor het makkelijker en beter gevonden wordt door (potentiële) klanten
  • Er is inzicht in de belangrijkste doelen zoals: Demo aanvraag, Contactformulieren, E-mails en Telefoongesprekken
  • Een gericht marketing-sales proces, want er is inzicht welke bedrijven de website bezoeken 
  • Als klap op de vuurpijl: het aantal gekwalificeerde leads is gestegen met 137%!

De samenwerking is voor onbepaalde tijd verlengd. De website wordt verder geoptimaliseerd voor conversie en processen worden verder geoptimaliseerd. Ritswand is een prachtig bedrijf, met een uniek product en enorme potentie. Zo bouwen we gezamenlijk verder aan mooie resultaten en een circulaire economie. 

De succesfactor

De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.

Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.

Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website. 

Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.

hans kok ritswand

Review

Converseon is resultaatgericht en dat merkten we al gauw in onze online zichtbaarheid. Dat belooft wat voor de toekomst! – Hans Kok

Neem contact op

Bekijk de andere klantcases

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 0294-267984.

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen.

3.   We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit