Milanium

Case: 90 nieuwe leads en 2 nieuwe klanten binnen de pilot
Milanium is een dienstverlener die gespecialiseerd is in het aan- en verkopen van strategisch gelegen grond. Milanium ziet het als haar missie om een basis te zijn voor een veilige financiële toekomst, die toegankelijk is voor iedere investeerder. Met de juiste investering helpen zij investeerders om meer uit hun vermogen te halen.

Prominent in beeld

Voor Milanium is prominente zichtbaarheid op relevante zoekwoorden van belang voor de aan- en verkoop van agrarische grond. Na inzichten vanuit een soortgelijk bedrijf uit een gelijke branche, die voor ongeveer €60,- per lead leads binnenhaalde, dacht Milanium erover na om zelf ook actief aan de slag te gaan met hun marketing door een nieuwe partner in te schakelen. Zo gezegd, zo gedaan! Milanium ging op zoek naar een betrouwbare marketingpartner en kwam bij Converseon terecht. 

Overigens was Converseon geen onbekende voor Milanium. In het verleden hadden de organisaties al eerder samengewerkt.

Voor Converseon was de opdracht om met een benchmark van maximaal €60,- per lead Milanium hogerop in de zoekresultaten van Google te brengen. 

Gericht bereik met relevante zoekwoorden

Door eerdere samenwerkingen konden wij snel aan de slag voor Milanium. Converseon had namelijk al veel informatie over de doelgroep van Milanium. Een doelgroepanalyse was dus niet nodig en vanwege de benchmark werd er voor de strategie gekozen om meerdere campagnes op te zetten.

Wij zijn begonnen met de basis voor Google Ads; een goed functionerende website. We zijn gestart met het verbeteren van de Nederlandse website. Daarna is er een Engelse versie opgezet. Beide websites zijn geoptimaliseerd voor conversie. Ook zijn beide sites mobielvriendelijk gemaakt en hebben wij verbeteringen doorgevoerd t.b.v. de vormgeving.

See think do care

Om de websites hoger in de zoekresultaten van Google te brengen, zijn we gestart met een zoekwoordenonderzoek. Relevante zoekwoorden met hoge zoekvolume zijn gebruikt binnen de Google Ads campagnes. Binnen de campagnes hebben we ons gefocust op algemene zoekwoorden en lokale zoekwoorden toegespitst op locatie, zoals ‘grond te koop Utrecht’. Op basis hiervan zijn ook de Engelse campagnes opgezet.

Milanium wou graag op korte termijn resultaat behalen. Daarom hebben we met de campagnes voornamelijk gefocust op de ‘do’ fase, omdat deze mensen gericht op zoek zijn en de intentie hebben om een stuk grond te kopen.

Leads in één maand
0
Onder target kosten per lead
0 %
Klanten binnen 2 maanden
0

Optimaal conversies binnenhalen

In maart 2022 zijn we gestart met adverteren en dit leverde direct 52 leads op. In de maanden daarna liep dat op tot zelfs 90 leads. In deze periode bleven de kosten per lead ver onder de target van €60,-. Daarnaast leverden deze eerste maanden ook gelijk 2 concrete klanten op. Leads die dus niet alleen een brochure hadden gedownload, maar ook daadwerkelijk een stuk grond hebben aangekocht.

Milanium foto 3 1 min

Het geheim van het succes? Specifiek adverteren op gerichte zoekwoorden, die relevant zijn en waar mensen interesse in hebben. Door relevantie zorgen we ervoor dat de kwaliteit van de leads goed is. De ‘key’ hierbij is om alleen geld uit te geven aan termen die relevant zijn. Kijk naar uitsluitingstermen en ga op zoek naar zoekwoorden met een hoog zoekvolume.

Op basis van deze zoekwoorden hebben we relevante landingspagina’s opgezet. Hierdoor sluiten de pagina’s naadloos aan op de zoektermen die worden gebruikt in de campagnes.  Dit resulteert weer in hoge kwaliteitsscores en hierdoor betaalt de klant minder per klik en dus hou je meer budget over. 

Het vooruitzicht voor Milanium? Dankzij de korte termijn resultaten gaan we uitbreiden op hun marketing. Zo gaan we aan de slag met hun marketing automation (via Hubspot), Social media advertising en gaan we in de toekomst ook testen met Bing Ads.

De succesfactor

De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.

Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.

Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website. 

Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.

Milan lisser

Review

Converseon heeft mijn website gebouwd en voert de SEA campagnes uit. Ik ben tevreden over het resultaat en de samenwerking. – Milan Lisser

Neem contact op

Bekijk de andere klantcases

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar +31 851120213

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen. 

3.  We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit
Favicon witte C 1

Heb je vragen of snap je de vraag niet? Neem contact met ons op