Licht Geluid Huren is een ambitieuze organisatie en winnaar van een FD Gazelle Award voor een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Deze vernieuwende audiovisuele verhuur partij met jarenlange ervaring weet precies wat jij nodig hebt om jouw evenement of project tot een succes te maken.
De start van online succes
“Hoe start je met Google Ads bij een webshop?”
Zorgen voor Return On Investment
met online marketing
Na een grote investering in de ontwikkeling van de website staat deze klaar om gelanceerd te worden. De website moet op korte termijn rendabel gemaakt worden en er moet gezorgd worden voor naamsbekendheid. Waar begin je dan?
In eerste instantie ligt de focus op Google Ads, Social Media Advertising en Conversieoptimalisatie. De belangrijkste doelstelling is om op korte termijn groei te realiseren van het aantal online conversies, zorgen voor een toename van bezoekers van de website en zorgen voor online presence door de inzet van Google Ads en Social Media Advertising. Later uitgebreid met linkbuilding.
Bij aanvang lag het aantal conversies tussen 0 – 0,5 per dag. Het doel was om dit zo spoedig mogelijk naar 1 conversie per dag te brengen.
De eerste stap waarmee we Licht Geluid Huren hebben geholpen is met het inzicht geven in hun eigen data. Instellingen en koppelingen naar Google Analytics & Google Tag Manager leveren namelijk waardevolle inzichten op.

Om het bestelproces en de transactiedata te analyseren installeerden wij de Enhanced e-commerce module in Google Analytics. Via Google Data Studio werden de resultaten visueel gemaakt. Het maakt het eenvoudig om analyses te maken en periodes met elkaar te vergelijken. Zo creëerden wij direct inzicht vanaf 0.
Bij het opstarten hebben we enkele essentiële vragen gesteld:
- Welke producten verwachten we als hardlopers?
- Op welke producten zit de hoogste marge?
- Wat zijn USP’s?
- Welke bezwaren nemen we weg voor bezoekers?
- Wat is de conversiewaarde?
- En last-but-not-least, wat mag de waarde van een campagne zijn?
Vervolgens zijn hierop de conversiedoelen afgestemd.
In de periode erna zijn we aan de slag gegaan met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Dit met als doel nieuwe SEO kansen te signaleren en te benutten.
De combinatie met SEA-activiteiten gaf extra inzicht in de interessegebieden van de doelgroep. Zo konden we slim gebruik maken van zoekwoorden waar op werd gezocht, maar wat geen resultaat opleverde in de webshop.
In Google Data Studio hebben we inzichtelijk gemaakt wat hiervan de belangrijkste resultaten waren en vervolgens terug laten komen in de zoekresultaten
Van 0 naar 100 in 3 maanden

- Van 0 naar meer dan 100 transacties in 3 maanden tijd.
- Geen 1, maar gemiddeld 2,5 transacties per dag in 3 maanden tijd.
- Toename van het aantal gebruikers met 533%
- Meer dan 100 nieuwe telefoongesprekken
- Meer dan 200 nieuwe accounts aangemaakt
- De chatfunctie op de website is meer dan 170 keer gebruikt
- Met name transacties uit de getargete locatie
- Inzicht in zoektermen met en zonder resultaat
- Inzicht in alle stappen van het bestelproces
- WooCommerce omgeving is gekoppeld aan Facebook Shop, Facebook Business Manager en Instagram
De succesfactor
De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.
Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.
Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website.
Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.
