Home Made By is een interieurmerk en collectief van meer dan 40 retail partners dat een mooi, persoonlijk en leefbaar thuis creëert voor huiseigenaren door middel van interieuradvies. Hun missie is om met toegankelijk interieurdesign en duurzame materialen een positieve verandering teweeg te brengen in de manier waarop mensen hun huis inrichten. Met jarenlange ervaring van designers maakt Home Made By van een huis een thuis met een persoonlijk verhaal.
Ondersteuning en strategisch advies
Home Made By stelt persoonlijke wensen centraal om de identiteit en levensstijl van huiseigenaren te vertalen naar een interieurdesign. Om meer huiseigenaren zich thuis te laten voelen in hun woning wilde Home Made By meer gratis Design Dates®* realiseren. Voor het opschalen van de marketingacties werd daarom Converseon ingeschakeld. Converseon zorgde voor ondersteuning en strategisch advies op het gebied van diverse marketingactiviteiten!
*Een Design Date® is een vrijblijvende kennismaking met een interieurdesigner om gerichte interieurwensen te vertalen naar een 3D-ontwerp.
Met diverse kanalen naar zichtbaarheid
De samenwerking tussen Home Made By en Converseon begon in december 2019. Home Made By was voor de samenwerking zeker niet onbekend met het gebruik van marketingkanalen, maar kwam handen tekort en zocht een partner voor ondersteuning en strategisch advies. Het partnership met Converseon was daarom een logische stap. Converseon analyseert de resultaten en adviseert en helpt bij technisch complexe taken, terwijl Home Made By overige acties oppakt en uitvoert. Home Made By is actief op 5 kanalen, namelijk: Google Ads, Meta Ads (Facebook en Instagram), SEO, Marketing Automation en offlinekanalen.
Al deze kanalen werden ingezet om de doelgroep te bereiken en daarmee de naamsbekendheid te vergroten. Via zowel lokale als landelijke campagnes wordt de doelgroep bereikt op Facebook en Instagram. Bovendien hebben we op zowel generieke als lokale termen diverse Google Ads campagnes opgezet die ook focus hadden voor de SEO-optimalisaties. Zo kreeg de term ‘interieuradvies’ de focus voor diverse optimalisaties. Dit alles om Home Made By prominenter zichtbaar te maken bij de doelgroep.
Top 5 positie in Google
De term ‘interieuradvies’ kreeg de focus tijdens de SEO-optimalisaties. Door middel van linkbuilding en gerichte website- en contentoptimalisaties werd ernaar gestreefd om op deze zoekterm in de top 3 binnen Google terecht te komen. Vanaf positie 40 zijn we met Home Made By gestegen tot positie 3 voor enkele weken.
Daarnaast hebben we nog meer succesvolle resultaten behaald. Zo is het aantal zoekwoorden in de top 5 flink toegenomen, waardoor Home Made By bij een steeds grotere doelgroep vindbaar en zichtbaar is. Op naar nog meer design dates dankzij een ambitieuze aanpak op Meta, Google Ads, SEO en Marketing Automation!
De succesfactor
De combinatie van een goede online marketingstrategie en gebruiksvriendelijk design is de basis om online succes te boeken. Door het definiëren van duidelijke doelen en KPI’s (Key Performance Indicators) is er continu focus op het eindresultaat.
Door gericht aan de slag te gaan met het design, conversieoptimalisatie en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen op deze manier kun je een hogere CTR (Click Through Rate) en een hoger conversiepercentage realiseren.
Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder een goede online marketingstrategie heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat.
Door steevast onze A.S.A.P.-methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.
Review
Een enthousiaste club met veel expertise, drive en professionaliteit in huis. Zo zou ik Converseon willen omschrijven. Met Converseon realiseren we onze doelstellingen op het gebied van zichtbaarheid en online leadgeneratie. Een fijne samenwerkingspartner met directe, korte communicatielijnen. –
Eefke hoefnagel
(Marketeer, Beyond Eyes en Heijmans)