De ambitie van Drone Flight Academy (DFA): iedere dronebezitter opleiden tot dronepiloot. Als onderdeel van Drone Flight Company leren dronepiloten bij DFA hoe je de drone optimaal en binnen de regels kunt gebruiken. Dit kan zowel voor jouw nieuwe carrière in bijvoorbeeld de inspectiemarkt waarbij je de drone inzet als middel om infrastructuur te inspecteren, of in de veiligheidsmarkt waarbij je veiligheidsdiensten ondersteunt door de inzet van een drone.
Benutten van kansen
Aan Converseon de vraag om de online campagnes winstgevender te maken en vooral: meer inzicht krijgen in wat de online marketing activiteiten voor DFA betekenen.
Zorgen voor inzicht vormt de basis voor campagneoptimalisatie
Uiteindelijk kunnen we de campagnes optimaliseren op basis van ROAS: Return On Ad Spend. Dit betekent de waarde van wat een campagne kost in Euro ten opzichte van wat het heeft opgeleverd. Een objectieve manier om campagnes te kunnen sturen en bijsturen.
Volgens onze bewezen A.S.A.P. werkwijze zijn we vervolgens aan de slag gegaan om de gesignaleerde kansen en verbeteringen door te voeren. Allereerst om de website te optimaliseren voor conversie om vervolgens stapsgewijs de campagnes te optimaliseren volgens een vast stramien:
- Fase 1) Analyseren van het Google Ads account
- Fase 2) Overnemen van campagnes
- Fase 3) Bijhouden van campagnes
- Fase 4) Uitbreiden van campagnes
Echt interessant is het om te zien hoe de campagnes vervolgens zijn vormgegeven. Nadat we de Google Ads campagnes hadden opgezet en uitgebreid, zijn we campagnes gestart via Facebook Advertising. We startten met een basisbudget om data te verzamelen. Dit budget hebben we verdeeld over 3 verschillende campagnes die zich richten op 3 verschillende fases uit het hierboven weergegeven aankoopproces:
▪ Campagne 1 (See): In deze fase richten we ons op de oriënterende bezoeker die (nog) niet bekend is met Drone Flight Academy. D.m.v. YouTube video’s geven we ze een eerste indruk van de opleidingen.
▪ Campagne 2 (Think): In deze fase richten we ons op de doelgroep die geïnteresseerd is, maar op zoek is naar extra informatie over de producten en diensten van DFA. In deze fase is het goed als de gebruiker iets kan downloaden, zoals een brochure. Hiermee verzamel je de bezoeker zijn naam, e-mailadres en telefoonnummer en heb je daarmee ook directe contactgegevens.
▪ Campagne 3 (Do): In deze fase richten we ons op de kopers. We retargeten gebruikers uit Facebook en Google Ads en tonen de verschillende drone opleidingen. Als de gebruiker op de advertenties klikt, linken wij hem of haar naar de bijbehorende geoptimaliseerde aanmeldpagina.
The sky is the limit
Fase 1) Analyseren van het Google Ads account (Juni)
Fase 2) Overnemen van Google Ads campagnes (Juli/augustus)
Fase 3) Bijhouden van campagnes (September)
Fase 4) Uitbreiden van campagnes en starten met Facebook adverteren (Oktober)
In oktober zijn de campagnes verder uitgebreid en de budgetten verhoogd. Het resultaat was een stijging in het aantal aanvragen in november en december.
De succesfactor
De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.
Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.
Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website.
Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.