Competence Factory

Case: 98% meer bezoekers dankzij zoekmachineoptimalisatie!

Al vanaf 1991 bereidt Competency Factory professionals voor op hun toekomstige baan. Ze waren de eerste in Nederland met internettrainingen en opleidingen in new media. En daar bleef het niet bij. Tegenwoordig leiden ze professionals op in veel verschillende disciplines, zoals webdevelopment, online marketing, UX-design en AI.

Naar een hoger niveau

Competence Factory heeft een uitgebreid netwerk met trainers, waarmee ze graag samenwerken. Zo kregen wij de eer voor een SEO-samenwerking.

Het doel voor hen is om jaarlijks een stijging in organisch verkeer te realiseren van minstens 15%. Daarnaast is het doel om de online autoriteit te verbeteren, zodat Competence Factory met de meeste zoektermen minimaal in de top 10 komt. 

Vanuit Competence Factory is er een top 40 aan zoektermen opgesteld, waarbij het doel is om deze termen in de top drie te krijgen.

Om het organische verkeer te verbeteren, ligt de focus op het schrijven van blogs. Hiermee komen er mensen naar de website die in het begin van hun klantreis zitten, zodat ze al vanaf het begin in aanraking komen met Competence Factory. Het einddoel is uiteraard om meer leads te krijgen voor de onlinetrainingen.

Presteren in een concurrende markt

Converseon werkt met het ASAP-model. Dit staat voor ‘Analyseren’, ‘Strategie opstellen’, ‘Actieplan maken’ en ‘Plan uitvoeren’. Uiteraard hebben we deze werkwijze ook bij deze samenwerking toegepast.

We begonnen bij het maken van een analyse van de website. Hierbij kijken we naar technische verbeteringen, brengen we de vindbaarheid van de concurrentie in kaart en kijken we naar mogelijkheden voor het schrijven van nieuwe waardevolle content.

In samenwerking met Competence Factory volgde er een uitgebreid actieplan, met daarin een overzicht en actieplan. In het overzicht staat bijvoorbeeld welke blogs er op de planning staan, maar ook een checklist met kwaliteitsvereisten, zoals een minimumaantal interne links en de aanwezigheid van structured data.

ASAP model van Converseon
Meer bezoekers
0 %
Meer conversies
0 %
Hoger in Google
0 %

Optimaliseren, optimaliseren, optimaliseren!

In drie jaar tijd is er een bezoekersstijging gezien van maar liefst 98%! De jaarlijkse stijging van 15% is continu behaald, wat mede komt door het continu toevoegen van blogs.

Hierbij is ook de kwaliteit van het verkeer gestegen. Waar het aantal bezoekers met 98% gestegen is, is het aantal conversies met 137% gestegen. Bij SEO staart men zich meestal blind op hoge posities, maar daar heb je natuurlijk niets aan als de bezoekers niet converteren. Dit zit bij Competence Factory dus helemaal snor!

mockuper 1

Uiteraard staat er nog veel moois op de planning! Zo gaan we de hoofdcategorieën van de trainingen optimaliseren. Denk daarbij aan categorieën als ‘online marketing’ en ‘front-end development’. Door deze pagina’s te optimaliseren, kan Google de onderliggende trainingspagina’s beter begrijpen, waardoor deze trainingen beter gevonden gaan worden.

Daarnaast gaan we, naast de content, ook de techniek van de website verbeteren. Zo zullen we de structured data optimaliseren en technische fouten oplossen.

Ook video gaat een grotere rol spelen. Er gaan meer video’s geplaatst worden, die we ook weer met structured data beter vindbaar kunnen maken. Ditzelfde geldt voor de podcasts.

Online autoriteit is een belangrijke factor in SEO. Google hecht veel waarde aan betrouwbare bronnen met kennis en ervaring. Om dit te verbeteren gaan we onder andere de webpagina’s van de trainers optimaliseren, zodat we hun opgebouwde autoriteit inzetten voor het verbeteren van de vindbaarheid van Competence Factory.

De succesfactor

Deze samenwerking staat in het teken van professioneel, maar laagdrempelig samenwerken. In het contact met elkaar zijn er korte schakels, waardoor we snel resultaat kunnen boeken.

Voor een effectieve samenwerking is het essentieel om prettig samen te werken. Bij Competence Factory is dit goed in orde! Zij snappen goed wat SEO inhoudt en hebben daar ook kennis van, waardoor we beide goed begrijpen wat we doen en waarom we dit doen. Hierbij zijn we ook leuke sparringpartners, zodat we vanuit beide kanten kennis kunnen uitwisselen.

In het verbeteren van de vindbaarheid in zoekmachines is de weg naar de top erg onvoorspelbaar. De resultaten kunnen dagelijks veranderen. Het is daarom fijn dat Competence Factory begrijpt dat deze fluctuatie normaal is en dat het onderdeel is van het proces. Wanneer de klant het proces van SEO niet goed begrijpt, kan de samenwerking onder vuur komen te liggen, terwijl het bij tegenvallende resultaten juist belangrijk is om de strategie te blijven volgen.

LR Groepsfoto2023 6

Review

Converseon is al jaren vertrouwd partner van Competence Factory. Ze staan altijd klaar voor ons en zorgen voor een duurzame groei in het beheren van onze SEO – Niels Schopman

Neem contact op

Bekijk de andere klantcases

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar +31 851120213

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen. 

3.  We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit
Favicon witte C 1

Heb je vragen of snap je de vraag niet? Neem contact met ons op