Beyond Eyes

Case: Kwalitatieve leads met behulp van online leadgeneratie

Beyond Eyes is een digitaal platform dat is ontstaan vanuit het succes van BeSense, een initiatief van Heijmans en CSU. Met BeSense werd een oplossing gevonden voor het efficiënter schoonmaken van kantoorruimtes op basis van speciale sensoren die bewegingen in ruimtes registreren. Deze oplossing groeide in 2021 door zijn succes uit tot een digitaal platform met een verzameling diensten die een gezonde, comfortabele en duurzame (werk)omgeving mogelijk maken. Beyond Eyes werd geboren!

Naamsbekendheid creëren

Beyond Eyes laat zich leiden door de gebruikers van een kantoorpand of gebouw. Met gerichte oplossingen en slimme technieken wordt slim gebouwbeheer gerealiseerd om zo écht waarde te kunnen toevoegen voor gebouwgebruikers. Maar een nieuw initiatief moet wel naamsbekendheid hebben om van waarde te zijn voor haar doelgroep.

Om Beyond Eyes onder de aandacht van het publiek te brengen werd Converseon ingeschakeld. Onze uitdaging? Zowel merkactivatie als sales activatie bewerkstelligen met als doel zichtbaarheid bij de doelgroep én kwalitatieve leads genereren via online leadgeneratie. 

Van initiatief naar salesactivatie!

Om naamsbekendheid te creëren werd in 2021 de hulp van Converseon ingeschakeld. Converseon was op dit moment al betrokken bij het development van de nieuwe website van Beyond Eyes. Voorafgaand aan de livegang van de website werd ons gevraagd om een SEO-analyse, concurrentieonderzoek en zoekwoordenonderzoek uit te voeren, zodat Beyond Eyes organisch beter vindbaar zou worden. Ook hebben we geholpen bij het juist instellen van website-tracking, zodat elke actie van de bezoeker wordt doorgemeten. Vanaf hier werd de samenwerking verder uitgebreid tussen Converseon en Beyond Eyes om meer naamsbekendheid verwezenlijken en MQL’s (Marketing Qualified Leads) te genereren.
See think do care

Om real-time de performance te kunnen meten hebben we in samenwerking met het salesteam van Beyond Eyes KPI’s (Key Performance Indicators) afgestemd. Voor de salesactivatie campagnes werd het doel van 15 MQL’s per maand vastgesteld. Door op KPI’s te focussen konden we per sector bijsturen op campagnes die het best bijdroegen aan de doelstelling.

Leads in één maand
0
Minder kosten per lead
0 %
Afspraken uit 32 leads
0

LinkedIn Advertising voor leadgeneratie

Om tot een succes te komen werd in overleg met Beyond Eyes bepaald om LinkedIn Advertising in te zetten. Met behulp van gerichte LinkedIn-advertenties konden prospects en leads gericht benaderd worden. Eind 2021 liepen de campagnes af, waarna we in 2022 opnieuw zijn gestart met een volledige focus op leadgeneratie. Door leadformulieren te gebruiken en meer verkeer naar de website te sturen dragen onze LinkedIn-campagnes bij aan het doel van het genereren van minimaal 15 gekwalificeerde leads per maand. Inmiddels bouwen we de campagnes verder uit, testen we nieuwe assets zoals whitepapers, leaflets en klantcases en zetten we andere marketingkanalen zoals SEO en SEA in. 

Mockup beyond eyes 3 min
Tijdens de coronapandemie zagen we goede resultaten omdat de campagnes erg relevant waren door onderwerpen als binnenklimaat en bezettingsgraad. Dit vlakte echter af toen corona maatschappelijk werd geaccepteerd en maatregelen werden versoepeld. Daarom is er vanaf augustus 2022 een nieuwe strategie ingezet waarbij cases worden ingezet als onderdeel van de LinkedIn-campagnes. De prestaties van deze campagnes zijn positief en door de korte lijnen met het salesteam van Beyond Eyes weten we dat de opgeleverde leads van hoge kwaliteit zijn en leiden tot nieuwe opdrachten! Dankzij de successen van de LinkedIn-campagnes starten we binnenkort met een uitgebreide samenwerking waarin we Google Ads en SEO inzetten om de successen en groei van Beyond Eyes te blijven stimuleren.

De succesfactor

De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.

Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.

Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website. 

Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.

1612880474942

Review

Een enthousiaste club met veel expertise, drive en professionaliteit in huis. Zo zou ik Converseon willen omschrijven. Met Converseon realiseren we onze doelstellingen op het gebied van zichtbaarheid en online leadgeneratie. Een fijne samenwerkingspartner met directe, korte communicatielijnen. –

Eefke hoefnagel
(Marketeer, Beyond Eyes en Heijmans)

Neem contact op

Bekijk de andere klantcases

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar +31 851120213

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen. 

3.  We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit
Favicon witte C 1

Heb je vragen of snap je de vraag niet? Neem contact met ons op