Beyond Eyes is een digitaal platform dat is ontstaan vanuit het succes van BeSense, een initiatief van Heijmans en CSU. Met BeSense werd een oplossing gevonden voor het efficiënter schoonmaken van kantoorruimtes op basis van speciale sensoren die bewegingen in ruimtes registreren. Deze oplossing groeide in 2021 door zijn succes uit tot een digitaal platform met een verzameling diensten die een gezonde, comfortabele en duurzame (werk)omgeving mogelijk maken. Beyond Eyes werd geboren!
Naamsbekendheid creëren
Om Beyond Eyes onder de aandacht van het publiek te brengen werd Converseon ingeschakeld. Onze uitdaging? Zowel merkactivatie als sales activatie bewerkstelligen met als doel zichtbaarheid bij de doelgroep én kwalitatieve leads genereren via online leadgeneratie.
Van initiatief naar salesactivatie!
Om real-time de performance te kunnen meten hebben we in samenwerking met het salesteam van Beyond Eyes KPI’s (Key Performance Indicators) afgestemd. Voor de salesactivatie campagnes werd het doel van 15 MQL’s per maand vastgesteld. Door op KPI’s te focussen konden we per sector bijsturen op campagnes die het best bijdroegen aan de doelstelling.
LinkedIn Advertising voor leadgeneratie
Om tot een succes te komen werd in overleg met Beyond Eyes bepaald om LinkedIn Advertising in te zetten. Met behulp van gerichte LinkedIn-advertenties konden prospects en leads gericht benaderd worden. Eind 2021 liepen de campagnes af, waarna we in 2022 opnieuw zijn gestart met een volledige focus op leadgeneratie. Door leadformulieren te gebruiken en meer verkeer naar de website te sturen dragen onze LinkedIn-campagnes bij aan het doel van het genereren van minimaal 15 gekwalificeerde leads per maand. Inmiddels bouwen we de campagnes verder uit, testen we nieuwe assets zoals whitepapers, leaflets en klantcases en zetten we andere marketingkanalen zoals SEO en SEA in.
De succesfactor
De combinatie van online marketingstrategie en design is de basis voor elk project om online succes te boeken. Door het opstellen van doelen en Key Performance Indicators kan bepaald worden welke tools en marketingactiviteiten nodig zijn om deze doelen te behalen.
Door gericht aan de slag te gaan met het design en conversie optimalisatie van de website en campagnes wordt de basis voor online marketing versterkt. Alleen dan kun je een hogere Click Through Rate en hoger conversiepercentage realiseren.
Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in elke strategie die we opstellen. Zonder sterke website heeft een campagne geen goede basis om resultaat te boeken, en zonder goede online marketing haal je nooit het maximale resultaat uit je sterke website.
Door steevast onze A.S.A.P. methode te volgen blijven we in een constante cirkel werken van analyseren, aanpassen, verbeteren en optimaliseren. Altijd op basis van data en transparant. Zo helpen wij onze klanten én onszelf aan succes.
Review
Een enthousiaste club met veel expertise, drive en professionaliteit in huis. Zo zou ik Converseon willen omschrijven. Met Converseon realiseren we onze doelstellingen op het gebied van zichtbaarheid en online leadgeneratie. Een fijne samenwerkingspartner met directe, korte communicatielijnen. –
Eefke hoefnagel
(Marketeer, Beyond Eyes en Heijmans)