Betere resultaten met Value Based Bidding

Wat is Value Based Bidding en wat zijn de voordelen?

Leer slim investeren en behaal betere resultaten dankzij Value Based Bidding. Een biedstrategie waarbij budgetten gebaseerd worden op de waarde van individuele gebruikers in plaats van de gemiddelde waarde van alle gebruikers. Door deze biedstrategie kun je automatisch prioriteit geven aan advertentiebudgetten op basis van de waarde van een potentiële klant. Hoe fijn en gemakkelijk is het als je krijgt waar je voor betaalt?!

Wat is Value Based Bidding?

Value Based Bidding is een zeer efficiënte biedstrategie. Deze strategie is zeker niet nieuw, maar er wordt momenteel wel weer veel op gefocust. Dit doordat Google eindelijk een strategie heeft opgeleverd die zich meer richt op de waarde dan op het volume én op de kwaliteit van een conversie dan op de kwantiteit. Dit kan door offline conversietracking te koppelen aan biedstrategieën als Target ROAS en Maximize Conversion Value. Deze koppeling biedt onwijs veel meerwaarde aan bedrijven met lange marketing- en salestrajecten, maar ook aan verkopers van abonnementen.

Image 2@2x e1638488222910

Waarom Value Based Bidding inzetten?

Het inzetten van Value Based Bidding kent veel voordelen. Het grootste voordeel ten opzichte van andere biedstrategieën, is dat deze strategie ervoor zorgt dat je jouw budget kunt prioriteren op basis van de échte waarde van de klant in plaats van de gemiddelde waarde. Dit houdt in dat er meer budget wordt vrijgemaakt voor potentiële klanten met een hoge waarde, dan voor potentiële klanten met een lage waarde. Door alle soorten klanten gelijkwaardig te behandelen loop je het risico om te veel te investeren in potentiële klanten van lage kwaliteit. Terwijl je ondertussen juist te weinig investeert in de waardevolste prospects. Zonde! Niet alle (potentiële) klanten zijn gelijk. Dankzij Value Based Bidding prioriteer je op basis van waarde, waardoor het rendement op het budget maximaliseert.

 

Het implementeren van Value Based Bidding 

Allereerst is het goed om de waarden van je offline conversies bij te houden in Google Ads. Hierna kun je nadenken over het implementeren van Value Based Bidding: bijvoorbeeld Target ROAS of de Maximize Conversion Value biedstrategie. Welke strategie je ook kiest, geef Google allereerst genoeg tijd om de nieuwe conversiewaarde-data te verwerken. Pas daarna schakel je over op de gewenste biedstrategie. 

Welke strategie past het best bij jou?

Target ROAS:
Deze strategie is ideaal als je een voorspelbaar rendement op je advertentie-uitgaven wilt. Het is het meest geschikt voor adverteerders die gevoelig zijn voor cashflow en winstmarges, die een voorspelbaar rendement willen op ieder bedrag dat wordt uitgegeven.

Maximize Conversion Value:
Deze strategie is ideaal als je iedere dag een voorspelbaar bedrag wilt uitgeven en daarmee het maximale rendement wilt behalen. Oftewel: geschikt voor adverteerders die niét gevoelig zijn voor marges, maar wel een strikt budget hebben.

 

Betere resultaten dankzij gebaseerd bieden op waarde

Welke strategie je ook kiest: het allerbelangrijkste is dat Google tegenwoordig een manier biedt voor leadgeneratie- en abonnementsbedrijven om het advertentiebudget efficiënt toe te wijzen op basis van de verwachte waarde. Behaal je met jouw organisatie betere resultaten!

 

Aan de slag met Value Based Bidding!

Wil je het rendement op een Google Ads investering maximaliseren en je concurrentie een stap voor blijven? Dan is Value Based Bidding zeker iets voor jouw organisatie! Heb je vragen of kun je wel wat hulp gebruiken bij het implementeren van deze efficiënte biedstrategie? Neem contact op via onderstaande button en we staan graag voor je klaar!

Kom meer te weten over online leadgeneratie, digital growth, UX & design en development.

Neem contact op

Bekijk de andere blogs

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 0294-267984.

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen.

3.   We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit