Behaal betere resultaten met email marketing tools

Wat kan je met email marketing tools en waar moet je op letten?

E-mailmarketing is vandaag de dag nog steeds een populair én succesvol marketingkanaal. Iedereen meldt zich namelijk weleens aan voor een nieuwsbrief. Om als organisatie in contact te komen met je ideale doelgroep, kun je gebruik maken van een email marketing tool. Speel in op de wensen en behoeften van (potentiële) klanten, bouw langdurige relaties op en verbeter de conversies. In deze blog vertellen we je er meer over.

Wat kan je met email marketing tools?

Een email marketing tool moet het mogelijk maken om diverse processen binnen CRM en marketing te automatiseren. Daarnaast moet een goede tool de mogelijkheid bieden rapportages en analyses te maken. Iedere tool biedt andere functionaliteiten. Denk bijvoorbeeld aan standaard templates voor nieuwsbrieven, een visuele email builder of autoresponders. Maak je gebruik van een tool? Dan is de email marketing meetbaar. Je ziet onder andere:

  • of e-mails gelezen zijn
  • of er op de link is geklikt
  • wat de ontvanger van de mail op jouw website heeft gedaan

Hierdoor weet je wat jouw ideale doelgroep interessant vindt. Gebruik je de verzamelde informatie slim? Dan kun je je campagne optimaliseren en nóg beter inspelen op de wensen en behoeften van je lezers.

Converseon Office Daan Laptop Gripp

Waar moet je op letten bij het kiezen van een email marketing tool?

Ben je op zoek naar de beste email marketing tool voor jouw organisatie? Dan is het goed om op een aantal punten te letten. Wat er absoluut bij hoort, is dat deze automations en lijstjes maakt. Uiteraard moet je op meer zaken letten. We zetten ze hieronder voor je op een rijtje.

Integreer jouw systemen om optimale resultaten te behalen
Het is belangrijk dat de email marketing tool te koppelen is met jouw huidige systemen. Kijk dus altijd of de tool de juiste integratie(s) biedt. Kies voor een directe koppeling die direct met de tool zijn geïntegreerd, voor koppelingen via Zapier waarmee je softwarepakketten aan elkaar verbindt óf voor een API-koppeling als je op zoek bent naar een custom integratie. Koppel gemakkelijk ieder systeem aan de tool dankzij een uitgebreide API.

Gebruik lead scoring om te zien hoe betrokken jouw contacten zijn
‘Lead Scoring’ is een methode om potentiële klanten te rangschikken en te classificeren. Een ‘lead score’ is een getal dat wisselt op basis van acties van de prospects. Openen contacten de mailtjes, bezoeken ze via de link je website en converteren ze? Dan komen er punten bij en wordt de lead score hoger. Op deze manier zie je welke contacten het meest betrokken zijn en welke het minst. Een goede email marketing tool maakt lead scoring mogelijk, zodat je de meest betrokken contacten ook kunt belonen met speciale aanbiedingen.

Meet resultaten door middel van A/B testen
Waar een tool ook zeker aan moet voldoen? De mogelijkheid om A/B testen uit te voeren. Het is ontzettend belangrijk om verschillende versies van een e-mail te testen en daar de resultaten van te meten. Zo kom je erachter welke versie beter werkt. Het is natuurlijk zonde om ‘clicks’ of ‘opens’ aan je voorbij te laten gaan omdat je geen resultaten hebt gemeten.

De beste email marketing tool van 2022

Hierboven hebben we op een rijtje gezet waar je op moet letten bij het kiezen van een tool. MailBlue voldoet aan alle punten en is dan ook de beste email marketing tool van 2022. Maak jij als bedrijf gebruik van MailBlue? Dan kun je de groei van jouw bedrijf een flinke boost geven.

Met MailBlue kun je via lijsten en tags:

  • nieuwsbrieven versturen en geautomatiseerde mailseries maken
  • contacten segmenteren en mailopvolgingen automatiseren
  • connecties maken met andere systemen
  • uitgebreide profielen van contactpersonen opbouwen

Je kunt met MailBlue jouw doelgroep zó segmenteren, dat je deze later via geautomatiseerde mails nogmaals kunt benaderen. Deze mailtjes zijn volledig gepersonaliseerd, bijvoorbeeld op het verleden of het gedrag van deze potentiële klant. Hierdoor kun je de communicatie nóg persoonlijker en waardevoller maken.

 

Wat je ook doet: geen Mailchimp!

Ondanks dat Mailchimp de meest bekende email marketing tool is omdat het gratis is, is het absoluut geen geschikte tool. Ze voldoen namelijk niet aan de GDPR-richtlijnen. Oftewel: gebruik jij Mailchimp? Dan overtreed je de AVG wet- en regelgeving. Persoonsgegevens als mailadressen worden namelijk onrechtmatig doorgegeven buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Betaal dus liever iets voor bijvoorbeeld MailBlue en weet 100% zeker dat je goed zit.

Hulp nodig bij het inrichten van jouw email marketing tool?

Wil jij ook inspelen op de wensen en behoeften van jouw ideale doelgroep, een langdurige connectie met de ontvangers opbouwen én het aantal conversies verhogen? Ga aan de slag met de beste email marketing tool! Kan jij wel wat hulp gebruiken bij het inrichten van de tool of heb je andere vragen? Neem contact op via onderstaande button, wij staan graag voor je klaar!

Kom meer te weten over online leadgeneratie, digital growth, UX & design en development.

Neem contact op

Bekijk de andere blogs

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 0294-267984.

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen.

3.   We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit