Skip to content

B2B Leadgeneratie

Genereer zakelijke klanten met B2B leadgeneratie

Wat is B2B leadgeneratie?

B2B leadgeneratie is het proces waarin potentiële zakelijke klanten worden geïdentificeerd. Het doel is om nieuwe klanten te genereren door te ontdekken wie jouw websitebezoekers zijn en welke waarde zij hechten aan jouw producten en/of diensten. Op deze manier kun je de belangstelling van je potentiële klanten wekken en B2B leads genereren. 

Het verschil tussen B2B en B2C leadgeneratie

Met B2B leadgeneratie worden er leads gegenereerd met als doel om door middel van vertrouwen een relatie op te bouwen met je potentiële klanten. In het geval van B2B gaat het daarbij om bedrijven bestaande uit meerdere mensen die je wilt overtuigen. Bij B2C leadgeneratie gaat het daarentegen om de individuele klant, waardoor de focus ligt op impulsaankopen. Hierdoor is in vergelijking met B2C het aankooptraject bij B2B leadgeneratie veel langer.
Team Converseon

Meer B2B leads genereren

Voor het genereren van meer leads is het belangrijk om waardevolle content aan te bieden waarmee jouw doelgroep wordt bereikt. B2B leads genereren kan op verschillende manieren, zowel via organische kanalen als via betaalde kanalen. Met organische leadgeneratie maak je jouw bedrijf vindbaar voor jouw doelgroep in zoekmachines (SEO) en op social media, terwijl met betaalde leadgeneratie maakt jouw bedrijf gebruik van betaald adverteren (SEA) en account based marketing (ABM).

SEO voor Leadgeneratie

Hoger scoren in Google, je verkoop stimuleren en meer bezoekers naar je trekken? Klanten starten steeds vaker online met hun oriëntatieproces en dat is waar je als bedrijf gevonden wilt worden. Met SEO leadgeneratie zorg je ervoor dat jouw website met de juiste content zoekmachine-vriendelijk wordt, waardoor je hoger scoort in zoekmachines zoals Google. Leadgeneratie via SEO is van essentieel belang om online te groeien en je bedrijf vindbaar te maken voor een groter publiek.

 

LinkedIn Leadgeneratie

jouw boodschap onder de aandacht bij je publiek. Benader doelgericht jouw doelgroep met behulp van unieke B2B targeting mogelijkheden en toon zo jouw advertentie op het juiste moment aan de juiste persoon. Dit maakt LinkedIn leadgeneratie de ideale manier om jouw zakelijke doelgroep te bereiken en aan te trekken.E-mailmarketing voor Leadgeneratie

Connect met jouw doelgroep en maak ze bewust van jouw bedrijf door middel van leadgeneratie via e-mailmarketing. Met een slimme e-marketingstrategie haal je via e-mail uit jouw bestaande netwerk B2B leads en conversies binnen. Stem bovendien met personalisatie en fantastische content jouw boodschap naadloos af op jouw doelgroep. Zoekmachine adverteren

Door gerichte advertentiecampagnes te maken komt jouw bedrijf bovenaan te staan in Google Zoekmachine adverteren (SEA) zorgt voor snel resultaat door jouw bedrijf zichtbaar te maken en zo meer verkeer naar je website te trekken. Dit maakt SEA een uitstekende tool voor directe verkoop met je webshop, inzicht in marketing leads en hoger resultaat uit shopping campagnes. Account based marketing

Met account based marketing (ABM) voer je gerichte marketingacties uit voor een vooraf geselecteerde type klant. Bovendien stem je met account marketing verkoop- en marketingfuncties op elkaar af, om op deze manier een gepersonaliseerde ervaring voor accounts te creëren.

ASAP MODEL ConverseonV2 outer
ASAP MODEL ConverseonV2 inner

Onze werkwijze: A.S.A.P.

Het is onze drijfveer om opdrachtgevers winstgevend te laten zijn met onze bewezen methode: A.S.A.P.

Met online marketing als belangrijkste middel zorgen wij voor resultaat. Van online leads naar business. 

Benieuwd welke online marketingstrategie het best bij jouw organisatie past? We denken graag met je mee voor het beste resultaat!

Let's talk!

Heb je vragen over onze diensten of ben je benieuwd naar een samenwerking met Converseon? Laat je gegevens achter via het contactformulier of bel direct naar 0294-267984.

Vervolgstappen na
het invullen:

1.   We bellen of mailen je zo snel mogelijk terug om kennis te maken.

2.   We plannen een consult in om je wensen gedetailleerd door te nemen.

3.   We doen een passend voorstel voor een samenwerking.

Converseon logo wit