Account Based Marketing
Voer gerichte marketingacties uit met account based marketing.
Met Account Based Marketing (ABM) selecteer je vooraf een type klant om gerichte marketingacties uit te voeren. In deze zeer gerichte groeistrategie laat je marketing en sales met elkaar samenwerken. Door verkoop- en marketingfuncties op elkaar af te stemmen, creëer je een gepersonaliseerde ervaring voor accounts.
De definitie van Account Based Marketing - ABM
Account based marketing is een marketingstrategie dat sales- en marketingfuncties inzet om gerichte accounts in de markt te targeten. Marketing en sales werken met elkaar samen om een gepersonaliseerde ervaring voor je accounts te creëren.
In de online strategie van ABM focus je je niet op één individuele koper, maar op een groep van gelijkgestemde kopers die worden benaderd als één account. Op basis van gelijkenissen binnen een account kun je gepersonaliseerde campagnes opzetten die inspelen op de behoeften van die groep kopers.
In deze online marketingstrategie focus je je namelijk niet op één individuele koper, maar op een groep van gelijkgestemde kopers die benaderd worden als één account.
Door het inzetten van account gebaseerde marketing kun je jouw ROI aanzienlijk verhogen. Met een persoonlijke aanpak verhoog je namelijk het aantal kwalitatieve leads.
Account Based Marketing werkt met name goed voor bedrijven die hoogwaardige diensten of producten verkopen aan andere bedrijven (B2B).
TIP: maak gebruik van een Account Based Marketing template om gemakkelijk een ABM-strategie vorm te geven.
Waarom Account Based Marketing?
- Verhoog je ROI
- Gericht inspelen op de behoefte van de klant
- Verkoop effectief aan waardevolle accounts
- Verkort de verkoopcycli
- Meer conversies
Account Based Marketing voor leadgeneratie
Door Account Based Marketing target je de beste accounts en dus de beste potentiële klanten voor jouw groei. Met ABM genereer je meer kwalitatieve leads dan met traditionele marketingactiviteiten, omdat je een specifieke groep bereikt. Deze groep kan je dus ook op een persoonlijke manier bereiken. Ook kan je écht op de pijnpunten inspelen van deze specifieke groep zodat de groep zich meer aangesproken voelt.
Account Based Marketing voor leadgeneratie richt zich voornamelijk op LinkedIn Account Based Marketing. Wanneer er leads worden verzameld bij een B2B marketingcampagne komt het vaak voor dat er actief gezocht wordt naar deze groep via LinkedIn.
Traditionele marketingactiviteiten zijn gericht op het genereren van zoveel mogelijk leads, terwijl hiervan slechts een klein deel ook daadwerkelijk tot conversies leiden. Met ABM weet je wie je beste accounts zijn en hoe zij zich gedragen rondom het aankoopproces. Zo kan je door accountrelaties de hoogst kwalitatieve leads genereren en je ROI optimaliseren.
Onze werkwijze: A.S.A.P.
Het is onze drijfveer om opdrachtgevers winstgevend te laten zijn met onze bewezen methode: A.S.A.P.
Met online marketing als belangrijkste middel zorgen wij voor resultaat. Van online leads naar business.
Hulp nodig bij het uitvoeren van online marketing? Wij nemen werk uit handen zodat jij je op je core business kunt richten.